Listajući crnogorske auto-oglase pre nekoliko godina, Milan je primetio nešto što nikada ranije nije video ni na regionalnim oglasima, a kako se ispostavilo kasnije, reč je bila o automobilu za koji nije ni znao da je postojao. Ipak, ta čudna oznaka K70 ga je zaintrigirala pa je, i sam ljubitelj Volkswagen vozila uopšte, odmah poželeo da na internetu sazna nešto više o tom modelu.
„Auto je bio prilično oronuo jer je godinama stajao na livadi, pa opet sam sa prethodnim vlasnikom pregovarao više od pola godine dok nije pao dogovor. Međutim, nakon što je auto stigao u Bar i kada sam sa majstorom krenuo u rastavljanje, shvatili smo da je u još gorem stanju nego što se videlo i što smo mislili, pa sam hteo čak i da dignem ruke od sređivanja. Ipak, moj majstor je bio taj koji nije dozvolio da odustanem i krenuli smo u proces obnove“, kaže vlasnik Milan.
Budući da je VW K70 modela proizvedeno tek nešto više od 200 hiljada, da ih je vrlo malo i u ono vreme bilo kod nas, za očekivati je bilo saznanje da se do delova za njih veoma teško dolazi, kao i da su prilično skupi i kad se nađu.
„Ovaj model je oznake K70L, 1975. je godište, a proizvodili su se od 1970. do 1975. godine. Postojala je i slabija 1600 verzija, ali i jača LS sa motorom od 1800 kubika. Neke su imale 4 okrugla fara, za razliku od ovih pravougaonih na mom autu, ostale razlike nisu bile toliko vidljive. U mojoj L varijanti je motor od 1600 kubika i 66 kW.“
„Za ovaj auto je karakteristično to što je projektovan u fabrici NSU, ali je u proizvodnju ušao pod VW značkom kao prvi Volkswagen sa vodeno hlađenim motorom i prednjim pogonom, budući da je 1969. VW postao vlasnik NSU-a. Prednost ovog auta je što je redak i neobičan i zato ga baš volim. Kad god se pojavim negde, bilo na ulici ili na skupu, uvek je atrakcija, iako ljudi uglavnom ne znaju o kom je autu reč, pa čak ni oni stariji. Udoban je i prostran, pregledan, tih, sa ogromnim gepekom, a malo veća potrošnja je jedina uslovna mana, mada je to sasvim normalno za vozilo iz tog perioda“, otkriva vlasnik.
Kako je Milan došao do delova za redak model automobila i kako bliže izgleda K70, saznajte na ovom linku.
Izvor: Autoslavia
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: