Foto: Opel/Vauxhall

Postoji razlog zašto je jedna Opel Calibra iz 1993. godine koštala 300.000 nemačkih maraka. Reč je o specijalnom primerku koji je izašao iz radionice čuvenog Günter Artza, nemačkog trgovca automobilima, poznatog i po, najblaže rečeno, ekstravagantnim projektima koje je pravio.

Opel Calibra se proizvodila od 1989. do 1997. godine, i bila je primer automobila koji je, kombinujući aerodinamiku sa upečetljivim dizajnom (imao je rekordni koeficijent otpora vazduhu i tada vanserijski izgled) među entuzijastima stekao reputaciju kultnog kupea.

Ali, jedan od njih, vrlo poseban, ispod lima je zapravo bio čuveni Opel Lotus Omega, o kom smo nedavno i pisali.

Jedinstveni automobil stvorio je Günter Artz, nemački trgovac automobilima koji je u početku, kao osnovu koristio Volkswagenove modele, posle čega je počeo da koristi Opelove. Cilj je, navodi Artz bio spakovati performanse i brzinu protiv svih pravila i pojačati utisak iznenađenja.

Verovatno najpoznatiji Artzov automobil je Golf 928. Na šasiji oštećenog Porschea 928 izgradio ogromnog Golfa od 240 KS, koji je bio 21 centimetar širi i 30 centimetara duži od VW-ovog standardnog modela.

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Sam Hassall (@srhassall)

Na testu je dostigao maksimalnu brzinu od 232 km/h, a cena mu je bila 150.000 maraka, što je više od originalnog Porschea 928 s 300 KS. S obzirom na to, nije ni čudo što su izrađena samo dva primerka Artzovog Golfa.

Međutim, entuzijasti smatraju da je Artzov „Magnum Opus“ bila žuta Lotus Calibra. Sa izlaznom snagom od 377 KS i maksimalnom brzinom od preko 280 km/h, tu se radilo o savršenoj „kamuflaži“, piše Auto Klub.

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Youngtimeri Hrvatska (@youngtimeri_hrvatska)

Osim ispod poklopca motora, Lotusovi „sastojci“ korišćeni su i unutar kabine. Tabla, upravljač i kožna sedišta dolaze iz Omege A, a Lotusov potpis krasio je brojčanike.

U vreme kada je Lotus bio deo General Motorsa, razvijani su snažni motori poput 3,6-litarskog twin-turbo šestocilindraša u Omegi ili 5,7-litarskog V8 u Corvetti C4 ZR-1.

Artz se u početku fokusirao na povećanje performansi. Za projekat je sklopio Lotec verziju šestocilindraša s 470 KS, ali posle loših iskustava, instaliran je standardni motor od 377 KS.

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели clubcalibra.net (@clubcalibranet)

Projekat je konačno nazvan Lotus Calibra – težak 1,7 tona, šokantno moćan i iznenađujuće udoban. Kao i Golf 928, Lotus Calibra je dimenzijama bila veća od proizvodne verzije – oko 16 centimetara duža i čak 12 centimetara šira. Osim toga, korišćeni su i veći alu-naplatci obavijeni u šire gume.

Da od ludog ima luđe, dokaz je Opel Calibra Artz. O preinakama ovog njemačkog tunera već smo pisali ali treba spomenuti…

Posted by RetroAuto on Friday, January 17, 2020

Proizvodnja je koštala pravo malo bogatstvo. Standardna Opel Calibra vredela je tadašnjih 45.000 maraka, a samo prozori, posebno izrađeni u Italiji, koštali su 13.000, a 17.000 maraka trebalo je platiti firmi Kamei za branike izrađene po meri.

Konačna cena Lotus Calibre iznosila je 300.000 maraka, a proizvedeno je tek par primeraka.

Automobil je odobren za upotrebu na javnom putu tek 1993, a projekat je utihnuo nakon što je Opel raskinuo ugovor o zastupanju, pa je ugašen 1995. godine. Godinu dana kasnije, Artz je odustao od poslovanja s automobilima.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram