Širom oglasa u regionu, svaki crni automobil američke proizvodnje ili pak Mercedes-Benz, pre ili kasnije dobije epitet automobila koji je pratio Josipa Broza Tita. U stvarnosti, većina tih automobila nikada nije služila vojsku u Specijalnoj auto-četi, mada je verovatno imala veze sa velikim državnim aparatom nekadašnje zemlje. Ipak, ti mitski automobili koji su okruživali Titove Mercedese 600 ipak postoje, a jedan od retkih potvrđenih i savršeno očuvanih primeraka danas je pred vama.
Njegov vlasnik Nenad dugogodišnji je kolekcionar Mercedes-Benza i ovaj automobil jedan je od novopridošlih u njegovu garažu, piše Autoslavia.com.
Istorija ovog primerka je dobro dokumentovana i Nenad ju je ukratko ispričao: „To je Mercedes-Benz W123 280E iz 1980. godine. Dovezen je u SAČ iz Autokomerca Ljubljana 21. januara 1980.
Kupljen je da bude pratnja Josipu Brozu Titu, ali kako je on nekoliko meseci kasnije umro, do 1986. godine je vožen tek oko 600 kilometara. Kasnije je korišćen u neke vojne svrhe i u vojsci je bio do 2003. godine kada je prodat na jedinoj vojnoj licitaciji. Kupio ga je čovek od koga sam ga ja kupio sa 38.000 km na satu i do 2010. do kad ga je redovno registrovao, prešao je 7.000km.
Od tada nije vožen, a ja sam ga kupio prošle godine u ovakvom stanju. Imao je fabričke ratkapne, ali sam mu stavio Barok felne koje su išle na to godište.“
Iako se pod haubom nalazi najsnažniji motor koji je fabrički išao u Mercedes-Benz W123 uparen sa manuelnim menjačem, zanimljivost vezana za ovaj primerak jeste da nema gotovo nikakvu opremu kakvu biste očekivali.
Ipak, ovaj W123 krije mnogo toga drugog: „Rotacije, sirene i radio stanice su fabričke, u vratima vozača i suvozača su kasete za pištolje, zadnji naslon za ruku je takođe pregrada za oružje.
Kako sve to izgleda u kabini vozila pogledajte u galeriji fotografija na ovom linku, gde je i nastavak zanimljive priče o tome gde i kako se danas čuva i održava poslednji i autentični Mercedes iz Titove pratnje.
Tekst: Đorđe Sugaris
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: