Ova beogradska Ajkula je iz 1966. godine. Njen vlasnik je niko drugi nego Žika Ajkula, čovek čije se ime već dugo neraskidivo vezuje za DS seriju i iskusni mehaničar koji o njima brine i održava ih večno mladim.
Kao kompanija brojnih inovacija, Citroën zaista jeste obeležio dvadeseti vek, a DS, odnosno Ajkula je jedan od najsjajnijih dragulja zamišljenih i realizovanih u genijalnim umovima dizajnera i inženjera. Veličanstveno komplikovane, Ajkule i dalje plove drumovima širom sveta, a vrsni mehaničari poput Žike nose velike zasluge za to. Upravo zato, Žika je pre par godina sa ovim automobilom otputovao u Francusku, u Ferte-Vidam na obeležavanje pola veka modela.
„Dvehiljadite godine, sa promenama, shvatio sam da i mi treba da se menjamo. Pre sam vozio Renault 5 Alpine, Trabanta, Ladu 1600 Special, jednostavno nisam znao šta je auto za mene. Radio sam u javnom preduzeću u saobraćaju, gledao sam sve automobile, ali nisam znao šta mi je cilj. Onda sam izabrao najkomplikovaniji auto kod nas. Zahvaljujući zakonu o luksuzu, viđao sam ih po parkinzima napuštane i zapuštene“, otkriva vlasnik.
Malo po malo, Žika je počeo da pretvara hobi u posao i u tom procesu se specijalizovao za model DS čije je sve specifičnosti kroz godine upoznao. Zelenu Ajkulu koja je danas pred nama nabavio je pre petnaestak godina, ali je dugo stajala zatvorena. Shvatio je da je baš ovaj DS osnova koju treba obnoviti i u njoj otploviti put Francuske na proslavu pola veka modela koja se održala 2019.
Zato je izvađena iz garaže, prekontrolisani su delovi limarije koje treba spasiti ili zameniti i radovi su polako počeli. Zahvaljujući Žikinom iskustvu, te spremnom lageru delova, DS je sklopljen, ofarban i registrovan za samo mesec dana. Izabrao je kombinaciju bledozelene karoserije, belog krova i crvenih čeličnih felni preko kojih su postavljene ratkapne.
Kako je protekao put do Francuske u ovom specifičnom automobilu, pročitajte ovde.
Izvor: Autoslavia
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: