Foto:Shutterstock/hydebrink

Za razliku od Porschea (koji je deo VW grupacije), sam Volkswagen pitanje e-goriva vidi potpuno drugačije.

U opširnom intervjuu za Automotive News Europe, šef brenda Volkswagen Thomas Schaefer dotakao se različitih tema, uglavnom o električnim vozilima.

On je ponovio da će proizvodna verzija koncepta ID.2all koštati manje od 25.000 evra, a da će nakon njega uslediti i električni automobil sa cenom manjom od 20.000 evra, najkasnije u periodu od 2026. do 2027.

Foto:Volkswagen

Thomas Shefer imao je šta da kaže i o e-gorivima, a njegova izjava je bila prilično iznenađujuća. Na pitanje novinara o odluci da se automobili koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem izuzmu iz zabrane prodaje od 2035. godine ako koriste e-goriva, Shaefer je odgovorio da je sva debata oko e-goriva samo „nepotrebna buka“, jer će doba motora sa unutrašnjim sagorevanjem „ionako biti završeno“ do sredine sledeće decenije.

Kako on tvrdi, glavni cilj kompanije Volkswagen je da do 2030. godine električna vozila čine 80 odsto godišnje prodaje. Brend sa sedištem u Volfsburgu je već najavio planove da postane potpuno električni u Evropi do 2033. Tokom istog intevjua, Schaefer je retorički pitao: „Zašto trošiti bogatstvo na staru tehnologiju (motori SUS) koja vam zapravo ne donosi nikakvu korist?“

Foto:Shutterstock

Početkom meseca, Schaefer je najavio da će sledeće generacije Passata i Tiguana, koje stižu do kraja ove godine, zajedno sa T-Rocom 2025. godine biti poslednji automobili Volkswagena sa konvencionalnim pogonom. Shodno tome, Golf 9 neće pokretati motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Porsche i Volkswagen vide stvari drugačije kada je u pitanju e-gorivo, s obzirom na ti da je kompanija iz Štutgarta nedavno započela proizvodnju sintetičkog goriva u svojoj fabrici u Čileu. Pilot faza obuhvata proizvodnju oko 130.000 litara e-goriva godišnje, a plan je da se do sredine decenije godišnja proizvodnja poveća na 550 miliona litara. Podsećanja radi, Porscheovo e-gorivo je napravljeno od vode i ugljen-dioksida uz pomoć energije dobijene iz vetra.

Treba istaći da je Thomas Schaefer striktno mislio na kompaniju koju vodi – brend Volkswagen. Iako je deo istog automobilskog konglomerata, Porsche ima drugačiju agendu i pokušava da sačuva motor sa unutrašnjim sagorevanjem nudeći alternativu u vidu e-goriva. Koliko će koštati e-gorivo, pročitajte ovde.

Bonus video: Može li da propadne nemačka auto-industrija?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar