Ovo je najsnažniji Folksvagenov “golf” u istoriji – nosi oznaku “R”, ima 320 KS, lakši je nego ikad, a ima čak i “drift” režim. Generacijama unazad ovaj evropski bestseler je predmet želja mnogih, a naročito u sportskim “GTI” i “R” varijantama. Na kraju teksta pogledajte galeriju najsnažnijih “golfova” - od prve generacije do danas i izaberite favorita.
Mislilo se da će VW odustati od “R” verzije “golfa”, međutim, nemački proizvođač je shvatio da bi bilo prilično bezveze da u “hothatch” klasi nema relevantnog predstavnika. Zato je posle nedavno lansirane “GTI Clubsport” verzije, stigla i snažna “R” varijanta.
Ukratko, gledate u najbrži, najlakši i najsnažniji serijski “golf” ikada. Pod haubom je poznati dvolitarski turbobenzinac od četiri cilindra, pojačan na 320 KS koji raspolaže sa čak 420 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa 7-stepenim DSG menjačem. Isti ovaj motor se koristio i u drugim “R” modelima brenda od 2009, ali je sada unapređen.
Međutim, treba imati u vidu da se inženjeri ovoga puta nisu bavili samo pukim povećavanjem snage, već su kod novog “golfa R” mnogo više pažnje posvetili unapređenju oslanjanja i upravljanja, a uveli su i “torque-vectoring” sistem koji dodatno poboljšava stabilnost automobila tokom brzih prolazaka kroz krivine. Takođe, ovo je i prvi model iz VW u kom debituje potpuno novi 4motion pogon na svim točkovima i u verziji “R” dolazi kao standard.
Sva ova čeprkanja u fabrici dovela su do toga da novi “golf R” od 0-100 km/h stiže za 4,7 sekundi. Najveća brzina je limitirana na 250 km/h, ali je u ponudi “performance” paket koji dozvoljava da brzina bude i 270 km/h. Krug na Nirburgringu je sa izmerenih 7:51 min “skratio” za 19 sekundi u odnosu na prethodnika.
Pomenimo da “golf R” ima čak i posebna podešavanja za ovu stazu u okviru različitih režima vožnje, među kojima je i novi “drift” mod u kom mnogo lakše i još zabavnije zanosi zadnjicu.
Spolja se novi najbrži “golf” od ostatka game razlikuje po tome što je za 20 mm niži, zatim po novoj svetlećoj plavoj traci u okviru maske hladnjaka, trkačkom prednjem spliteru, karakterističnom dizajnu točkova i plavim kočionom klještima, velikom crnom difuzoru, i naravno, dolazi sa četiri “topa” pozadi. U ponudi je, kao i do sada, Akrapovič titanijumski izduvni sistem.
U kabini je novi sportski volan sa “R” znakom i tasterom za menjanje režima vožnje, tu su sportska sedišta sa plavim ukrasima. Posebni “R” dizajn ekrana horizontalno prikazuje obrtomer i indikator stepena prenosa kada se vozi u manuelnom režimu.
Cena za novi “golf R” biće oko 40.000 evra. Podsetimo da je sada gama “golfova” osme generacije kompletirana, a u ponudi su: TSI, TDI, TGI, eTSI i plug-in hibridne verzije.
Koji snažni “golf” je vaš favorit
Prvi “golf R” se pojavio tek 2002. godine, međutim istorija sportskih verzija ovog modela seže još od Mk1 modela, a GTI verzije prisutne su u svim generacijama.
Pogledajte galeriju najsnažnijih “golfova”, kako u “GTI” tako i u “R” verzijama.
Prva generacija “golfa GTI” iz 1976, imala je 1,5-litarski motor od 110 KS. Druga, iz 1984. godine je došla sa 1,8 motorom od 112 KS. Najsnažnija “dvojka” bila je verzija G60 sa čak 160 KS. Mk3 GTI uvodi 2.0 motor sa 150 KS, a “četvorka” dolazi sa istim motorom ali sa 180 KS.
Na kraju životnog veka Mk4 “golfa” pojavio se i prvi “R” koji je imao V6 motor od 3,2 litre i čak 241 KS. Drugi “golf R”, na bazi pete generacije stigao je 2005. godine i imao je 250 KS. Potom je treće izdanje prikazano 2009. godine i to sa dvolitarskim motorom od četiri cilindra koji je razvijao 270 KS.
U septembru 2013. godine, na osnovi sedme generacije “golfa”, prikazan je četvrti “R” sa magičnih 300 KS, a četiri godine kasnije i redizajnirano izdanje.
A bilo je i ovoga: koncept VW Golf GTI W12 sa 650 KS, 750 Nm, ubrzanjem do „stotke“ od 3,7 sekundi i najvećom brzinom od 325 km/h.
Pogledajte video sa novim Folksvagenovim R modelima:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: