Foto:Nissan

Gotovo da nema više novih modela koji u sebi sadrže elemente prošlosti koji nam, ruku na srce, svima nedostaju kada govorimo o četvorotočkašima, bilo da je reč o dizajnu, pogonu ili makar imidžu. Nissan je rešio da tome stane na put, pa je u koncept “Z proto” spakovao V6 twin-turbo motor, uparen sa manuelnim menjačem. Pritom, budući sportista i sa dizajnerske strane čuva sve ono po čemu su kultni “Z” modeli bili poznati.

Naslednik legendarnih “Z” sportskih kupea iz Nissana, kakvi su bili “240 Z”, “280 ZX”, “300 ZX”, “350 Z” i “370 Z”, ima čime da se pohvali. Kao prvo, nije odstupio od forme, a ni stila svojih prethodnika. Koncept “Z proto” predstavlja sve ono što su i njegovi prethodnici, što je danas zaista redak slučaj pri razvoju novih modela.

Foto:Nissan

Upravo zato je čitava automobilska javnost sa ovacijama dočekala japanski koncept koji signalizira skoro lansiranje nove generacije “Z” sportskog kupea. Simbolično, novi model obeležava i 50. godina od prvog “240Z”. Apsolutno retro dizajna, koji jasno asocira na originalni model, “Z proto” istovremeno ne odstupa od pravila budućnosti.

Foto:Nissan

Saznajte još:

Oblik haube i LED farova poput suze, jasna su asocijacija na prvi model. Pomalo neobičan i oštar pravougaoni oblik maske hladnjaka, poput kakvog bloka, predstavlja vezu sa aktuelnim modelima, kod kojih, doduše, nije toliko izražen.
Naravno, na originalni model koncept najviše asocira pri pogledu sa strane, gde se jasno vidi da linija krova kreće od “nosa”, sve do zasečenog zadnjeg kraja.

Foto:Nissan

Ukrasi od karbona prisutni su na prednjem spliteru, pragovima, kao i na zadnjem delu koncepta. Sportski stil posebno naglašavaju 19-inčni točkovi.

Foto:Nissan

Moderna tehnologija retro stila

Prema rečima proizvođača, enterijer “Z proto” koncepta odgovara svima poput rukavica. Kabina je potpuno sportska i maksimalno spremna kako za put, tako i za stazu.

Foto:Nissan

Tu je velika digitalna instrument tabla od 12,3 inča, u vrhu centralne konzole su tri pokazivača: “boost”, “turbo” i voltaža, a ne multimedijalni sistem koji je ovde dobio nižu poziciju. Ovo su detalji koji prijaju svakom ko ceni legendarne sportske automobile.

Foto:Nissan

Sve jači motori

Svaka generacija “Z” modela dolazila je sa sve snažnijim motorima, pa je tako ispod velike haube u konceptu smešten V6 twin-turbo motor, uparen sa ni manje ni više, nego šestostepenim manuelnim menjačem. U doba ekspanzije automatskih i menjača sa dvostrukim kvačilom, ova odluka je danas prava retkost.

Foto:Nissan

Snaga i obrtni moment još nisu otkriveni, ali se očekuje da će imati više od 332 KS, koliko je imao prethodni “nissan 370Z”.

Isto tako retkost je da naslednik nekadašnjih sportista sa, za današnje uslove, prljavim motorima, bude čistokrvni benzinac, a ne model sa elektrifikovanim pogonom. “Nissan Z proto” je vrlo hrabar i iskren potez japanske kompanije.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar