Foto:Nissan

Nissan Qashqai, jedan od najprodavanijih krosovera na planeti, u novoj generaciji dobija i nove pogonske jedinice. Reč je o 1,3-litarskom benzincu i, prvi put ovaj model nudiće i hibrdini sistem e-power, sačinjen od 1,5-litarskog benzinskog i elektromotora.

Novi Nissan Qashqai neće biti dostupan samo sa 1.3 DiG-T benzinskim motorom opremljenim blagom hibridnom tehnologijom, već će takođe u Evropi debitovati predstavljanjem sistema e-Power, Nissanovog nagrađivanog pogonskog sklopa koji crpi tehnologije iz električnog vozila Nissan Leaf.

Sa varijantama 2WD i 4WD, 6-stepenim ručnim ili novim Xtronic CVT menjačem i isključivo elektromotornim pogonom, zahvaljujući sistemu e-POWER, stižu potpuno nove opcije pogona za Qashqai.

1.3 DiG-T benzinac sa 140 KS i 160 KS

Poznati benzinac sada će biti opremljen blagom hibridnom tehnologijom -12V ALiS (napredni sistem sa litijum-jonskim baterijama) koji dodaje samo 22 kg ukupnoj masi vozila.

Ovaj motor dolaziće u dve verzije snage: 140 KS i 160 KS – sa unapređenim 6-stepenim ručnim menjačem ili novim Xtronic CVT menjačem (verzija sa 160 KS). Maksimalnu snagu motor postiže na 5.500 o/min, sa maksimalnim obrtnim momentom od 270 Nm već pri 1.750 o/min.

Novi Qashqai sa prednjim pogonom biće dostupan u verzijama sa 140 KS i sa 160 KS, dok će 4×4 pogon biti samo na CVT modelima od 160 KS. Takođe, uvedeno je i pet režima vožnje – Standard, Eco, Sport, Snow i Off-Road. U slučaju proklizavanja točkova, vreme delovanja 4WD sistema smanjeno je na oko 0.2 sekunde.

Foto:Nissan

E-Power

Novi e-Power sistem za Qashqai obuhvata snažnu bateriju, benzinski motor od 157 KS i elektromotor. Ukupna snaga sistema je 190 KS, a najveći obrtni moment je 330 Nm. Pogon je samo na prednjim točkovima, dok postoje tri režima vožnje u e-Power verzijama: Standard, Sport i Eco.

Saznajte još:

Jedinstven element sistema e-Power je taj što se benzinski motor koristi isključivo za generisanje električne energije, dok točkove u potpunosti pokreće elektromotor.

Ovo znači da motor uvek može da radi u svom optimalnom dometu, što dovodi do manje potrošnje goriva i niže emisije CO2 u poređenju sa tradicionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Prosečna potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu iznosi 5.3 l/100km. Takođe, očekuje se da niža emisija CO2 bude konkurentna sa samo 122 g/km.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar