Prema najnovijoj izjavi koju je dao Thierry Breton, komesar EU za unutrašnje tržište, proizvođači automobila bi trebali da nastave sa proizvodnjom automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi se stvorila kvalitetna radna mesta i kako bi EU ostala izvozna sila.
Sve tri grane Evropske unije nedavno su se usaglasile da će prodaja automobila sa pogonom na fosilna goriva biti zabranjena od 2035. godine. Ipak, ova tranzicija ka elektromobilnosti donosi rizik gubitka posla za mnoge koji rade u automobilskoj industriji, ali i značajno povećava cene automobila.
Upravo zbog toga, komesar EU za unutrašnje tržište Thierry Breton apeluje na proizvođače da se nastavi sa proizvodnjom benzinaca i dizelaša.
„Ja poštujem činjenicu da su neki rešeni da ubrzamo proces potpune elektrifikacije automobila, ali takođe apelujem na proizvođače da nastave da proizvode automobile koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, i da na taj način stvore kvalitetna radna mesta i omoguće nam da ostanemo izvozna sila“, izjavio je Breton u intervjuu za francuski list Les Echos.
Evropska unija je nedavno postigla dogovor o zabrani prodaji novih automobila i lakih komercijalnih vozila sa pogonom na fosilno gorivo od 2035. godine, što će potpuno promeniti saobraćaj u Evropi i označiti značajan korak ka cilju smanjenja emisije štetnih gasova.
Ipak, zamerke koje Breton ima na ovu odluku slične su onima koje je podelio Stellantis, jer je izvršni direktor ovog automobilskog giganta upozorio da će se desiti kolaps tržišta ako industrija nije u stanju da smanji cenu električnih vozila, a slično mišljenje ima i glavni čovek BMW-a. Breton je u intervjuu za Les Echos izjavio da bi prelazak na električne automobile industriju koja zapošljava 13 miliona ljudi moglo da košta oko 600.000 radnih mesta.
Bonus video: Kočili smo na „ćelavim“ gumama, vozili Nissan X-Trail i pronašli top kafu na pumpi