Evropska komisija će predložiti Evropskoj uniji još oštrije norme koje se odnose na emisiju štetnih gasova, što će stvoriti dodatne probleme automobilskoj industriji. Ako plan bude usvojen tek ćemo onda videti šta znači masovna proizvodnja električnih modela, ali i gašenje svih onih sa snažnim motorima.
Podsetimo da su sadašnje EU norme po pitanju zagađenja od strane automobila, dovele do masovnog razvoja vozila na čistiji pogon, poput električnih, plug-in hibridnih i klasičnih hibridnih modela. Svi proizvođači daju sve od sebe da smanje ukupnu emisiju, te stoga i “umiru” mnogi sportski modeli, poput “ford fokusa RS” i sličnih, ali se rađaju i novi čistiji sportisti. Sa svojim snažnim motorima, ovakvi modeli bi kvarili prosek C02 emisije svog proizvođača, a koji bi posledično zbog toga morao da plaća ogromne kazne.
Kako prenosi Rojters, u predlogu se navodi da bi do 2030. godine prosečna emisija C02 za nove automobile trebalo da bude za 50 odsto niža u odnosu na nivo zahtevan za 2021. godinu. To znači da proizvođači treba da snize emisiju štetnih gasova za 37,5 odsto u toku ovog perioda.
Iz nemačke automobilske asocijacije VDA, navode da će čvrsto odbiti bilo kakvo dodatno snižavanje normi.
Podsetimo da je u EU trenutno na snazi norma da do 2030. godine emisije C02 budu niže za 40 odsto od onih iz 1990. godine.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: