Mazda je poslednji u nizu proizvođača automobila koji su najavili planove o elektrifikaciji svog asortimana, a krajnji cilj je postizanje nulte emisije do 2050. godine, odnosno potpuno povlačenje motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Za to će biti potrebno mnogo ulaganja i razvoja, a Mazda će početi predstavljanjem nekoliko elektrifikovanih modela.
Između 2022. i 2025. godine japanska kompanija predstaviće najmanje pet plug-in hibrida i tri električna vozila.
Novi asortiman ciljaće domaće tržište, a zatim Evropu, SAD, Kinu i Udruženje država jugoistočne Azije (ASEAN).
Blagi hibridni pogonski sklopovi koji već postoje za odabrane modele predstavljaju ulaznu tačku u proces elektrifikacije i njihova proizvodnja će se nastaviti.
Kako piše Auto Klub, Mazdina platforma koju će koristiti nova elektrifikovana gama imaće naziv SKYACTIV EV Scalable Architecture. Službeno predstavljanje zakazano je za serijski model koji se očekuje do 2025. godine, a poslužiće će i kao temelj za nekoliko različitih automobila koji će se pojaviti do kraja ove decenije.
Rotacioni motor se takođe vraća, a služiće kao pojačivač dometa u MX-30, krosoveru koji je u početku predstavljen isključivo kao električno vozilo, a kasnije je dobio i hibridni pogon na nekim tržištima. Procene kompanije su da će do kraja 2030. svi modeli biti elektrifikovani, a četvrtina će biti potpuno električna.
Osim strategije elektrifikacije, Mazda radi i na naprednijem sistemu autonomne vožnje „Mazda Co-Pilot Concept“ koju će koristiti sledeća generacija automobila iz 2022. godine.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: