Šta mogu da očekuju oni koji umesto razuma poslušaju srce?
Svi koji vole da pretražuju oglase polovnih automobila, bez obzira na to da li nameravaju da nešto kupe ili iz čiste razonode, pre ili kasnije kliknu na limuzinu visoke klase. Najskupljim automobilima najviše i padaju cene, posebno u visokoj klasi, a sasvim je sigurno da su mnogi od vas bili u iskušenju da za razuman novac kupe luksuznu limuzinu. Ipak, strah od troškova održavanja je većinu odvratio od takve ideje, ali se postavlja pitanje šta da mogu da očekuju oni koji umesto razuma poslušaju srce?
Iako su uglavnom svesni da je reč o komplikovanim automobilima koji su i u ono vreme bili puni napredne i skupe tehnologije, a koja u slučaju većeg kvara može da napravi ozbiljnu rupu u kućnom budžetu i porodične probleme, povoljna prodajna cena ipak neke navede da prelome i kažu – jednom se živi. I na taj način kupe petnaestak godina staru S-Klasu, BMW Serije 7 ili Audi A8. Ipak, scenario ne mora uvek da bude mračan. Ako se pronađe održavan primerak koji nema pređenih „milion“ kilometara i isto toliko vlasnika, uživanje u vrhunskom komforu i snažnom, uglavnom dizel motoru, može da prođe po razumnijoj ceni.
Naravno, većoj nego kod „automobila za smrtnike“, ali ne tolikoj da bi trebalo da se diže kredit za odlazak u servis. Uz to, molitve nisu na odmet, pre svega za stanje skupih elemenata kao što su vazdušno oslanjanje, centralna elektronika i automatski menjač. Rizici svakako postoje i kod dobro održavanog primerka, ali malo šta može da se meri sa zadovoljstvom vožnje ovakvog automobila.
Modeli koje predstavljamo su uglavnom dostupni po ceni od oko 10.000 evra, a neki od njih se mogu kupiti i za 5 do 6 hiljada evra, mada treba obratiti dodatnu pažnju na stanje i kilometražu takvih primeraka.
1.Mercedes S-Klasse: Sinonim za službenu limuzinu političara i biznismena
Peta generacija S-Klasa ulazi u svoje punoletstvo, a čak i 18 godina nakon predstavljanja izgleda moderno i privlačno. Kada je predstavljena 2005. godine, bila je vrh ne tako davne Mercedesove tehnologije i luksuza namenjenih visokorangiranim političarima i predsednicima uspešnih kompanija.
Sada se za oko 10.000 evra može nabaviti pristojno očuvana S-Klasa W221, uglavnom iz prvih godina proizvodnje.
Unutrašnjost je izuzetno kvalitetna, a ovaj model je uz vazdušno oslanjanje doneo i brojne tehnološke novosti u segmentu bezbednosti i komfora vožnje. Vlasnicima najviše problema zadaju elementi kočnica i elektronika, a za domaće prilike je najpogodniji dizelaš – model 320 CD (3.0 V6 sa 235 KS).
2.Volkswagen Phaeton: Narodni auto u luksuznom izdanju
Kada je Volkswagen 2002. godine ušao na tržište premijum limuzina visoke klase, kao kompanija poznata po vozilima za mase (Polo, Golf i Passat), bila je to prava senzacija.
Što se Phaetona tiče, najviše su ga kritikovali zbog nedostatka harizme, ali je činjenica da se ipak održao na tržištu čak 14 godina, sve do 2016. Kao boljke se najčešće ističu sklopovi kočnica i elektronike, a dizel favorit je 3.0 TDI V6 sa 240 KS.
3.BMW Serije 7: Mnogima ružan, ali ipak uspešan
Chris Bangle, američki dizajner koji je zadužen za izgled BMW-a Serije 7 E65, bio je pod paljbom kritika zbog „tenkovskog“ izgleda ovog automobila, ali ostaje činjenica da je E65 koji se proizvodio od 2001. do 2009. bila do tada najprodavanija Serija 7.
Bio je prvi BMW sa iDrive sistemom, imao je i vazdušno oslanjanje, a kao najveći problem se uglavnom navodi elektronika. Najpogodniji model je 730d, sa rednim šestocilindarskim dizelašem, zapremine tri litra koji razvija 230 KS.
4.Audi A8: Gospodar prstenova
Perjanica tadašnjeg Audijevog dizajna i visoke tehnologije i nakon 15 godina izgleda privlačno, kako spolja tako i iznutra, i jedna je od najelegantijih pojava u klasi raskošnih limuzina.
Za desetak hiljada evra može se dobiti generacija iz vremena od 2002. do 2009. godine, i to primerci pred sam kraj proizvodnje sa velikom „Single Frame“ maskom, koja je uvedena prilikom redizajna 2005. godine. Servisne kritike su usmerene na komponente elektronike i oslanjanja, a dizel favorit je 3.0 TDI V6 sa 233 KS.
5.Honda Legend: Za one koji žele nešto drugačije
Veliki 3.7 V6 benzinac od 295 KS kao jedini motor je najveća kočnica luksuznoj Hondinoj limuzini na putu do veće zapaženosti na putevima. To je vredelo za nove primerke ovog modela od 2004. do 2014. godine, a sada važi i za polovne primerke.
Zbog toga je ova limuzina vrlo retka pojava na oglasima i prodaju se uglavnom zaljubljenicima u Hondu i preciznu japansku mašineriju, koji ne prelaze veliki broj kilometara. Kao boljke se spominju kočnice kao i manje mesta na zadnjim sedištima od konkurencije, ali je Honda Legend od nemačkih limuzina i kraća za oko desetak centimetara.
6.Lexus LS: Vrhunski japanski luksuz
Kao i Honda Legend, i ovaj sjajan primer tadašnje japanske vizije vrhunskog luksuza ostao je uglavnom nezanimljiv domaćim kupcima zbog nedostatka dizel motora koji bi odgovarao ovakvoj grandioznoj limuzini.
Kako piše Auto Klub, baš zbog toga je i ponuda polovnih primeraka oskudna, ali ko želi retku limuzinu predsedničkog komfora i uživanje u moćnom benzincu 4.6 V8 sa 380 KS, na pravoj je adresi.
Bonus video: Vozili smo najaerodinamičniji automobil na svetu – Mercedes EQS