Ponekad zaista nije jasno zašto se neki automobili slabo prodaju, baš kao što nije jasno zašto za nekim besmislenim modelima vlada prava pomama. Neki od automobila o kojima ovde pišemo su bili ispred vremena, a neki jednostavno nisu imali sreće…
Automobilska istorija je prepuna priča o promašajima pojedinih proizvođača, o neuspešnim modelima, o automobilima sa značajnim konstruktivnim propustima koji su ih koštali uspeha na tržištu. Pričaćemo i o njima, ali ovaj put smo sastavili listu automobila koji jednostavno nisu imali sreće. Uglavnom im ništa nije nedostajalo tehnički, kvalitet uglavnom nije bio doveden u pitanje, jednostavno njihovi tvorci su omanuli u onom najvažnijem – nisu ih dobro pozicionirali na tržištu. Kod nekih je problem bila cena, nekima klasa kojoj pripadaju, a neki jednostavno možda nije ni trebalo da budu napravljeni, jer nije imao ko da ih kupi…
Renault Avantime
Ime ovog modela u prevodu znači ispred vremena. Nažalost, ispostavilo se da je zaista bilo tako, jer Avantime je očigledno bio i previše ispred svog vremena. U Renou su želeli da osmisle automobil koji bi posedovao kvalitete modela Espace, ali i da ih kombinuje sa vozilima naglašenijeg sportskog karaktera.
Tako je nastala jednozapreminska karoserija bez B stubova sa ogromnim panoramskim krovom. Automobil je bio izuzetno originalan, a u zadnjem delu moža isuviše. Ispostavilo se da tržište i nije bilo prilično gladno ovakvog tipa automobila, jer od 2001. do 2003. godine je proizvedeno tek nešto više od 8.500 primeraka.
Volkswagen Phaeton
Jedna od najvećih automobilskih misterija i dokaz da ljudi do te mere mogu da robuju brendovima, da su u stanju da zanemare istinski kvalitet. Drugačije nije moguće objasniti neuspeh ovako dobrog i kvalitetnog automobila. Phaeton je delio platformu sa prestižnim Bentley Continental-om GT, a po ocenama mnogih od njega je bio još kvalitetniji.
Očigledno prosečan kupac automobila u toj cenovnoj klasi jednostavno nije želeo Volkswagen znak. Brojke su bile neumoljive. Nova fabrika u Drezdenu je projektovana za proizvodnju 20.000 vozila godišnje, a u proseku je prodato tek 6.000 primeraka godišnje. Nedavno je otkrivena i Volkswagenova „tajna“, tačnije fotografije modela koji bi nasledio nesrećnog Phaeton-a, a kako izgleda pogledajte ovde.
Citroen C6
Citroenova luksuzna limuzina doživela je sličnu sudbinu kao i Volkswagen Phaeton. Sudbinu da kupci u toj klasi žele proverene brendove, a osim toga francuskoj kompaniji nije mnogo pomogao, a verovatno je i dosta odmogao, prilično avangardan dizajn. Sve ostale karakteristike su bile na strani modela C6.
Tu su bili obavezni V6 motori, vrhunsko hidraulično oslanjanje i neopisivo avangardan i kvalitetan enterijer. Sve to nije bilo dovoljno. Kako piše Drivegreen.rs, kada je predstavljen ovaj model 2005. godine, planirana je produkcija od 20.000 jedinica godišnje. Ispostavilo se da je po isteku proizvodnje sedam godina kasnije proizvedeno tek nešto više od 23.000 primeraka ukupno. Šteta…
Ostatak liste na kojoj je i jedan Mercedes-Benz, pogledajte ovde.
Bonus video: Vozili smo se novim auto-putem u Crnoj Gori – pogledajte kako izgleda
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram