BMW je noćas predstavio najnoviju generaciju svog kultnog sportskog sedana M3, kao i njegovu kupe verziju M4. I, desilo se ono čega su se mnogi fanovi pribojavali – nova “M trojka” dobila je “onu” masku. Da li će ovo uticati na prodajne rezultate nove “serije 3” u M izdanju, pokazaće vreme, a mi smo na kraju ovog teksta napravili galeriju svih M3 verzija od 1986. godine do danas, pa možete da glasate za svog favorita.
Stigla je nova “M trojka”! Snažna verzija najprodavanijeg BMW-ovog modela još od serije E30 širi svoj šarm na generacije ljubitelja automobila. Ipak, koliko se toga promenilo od 1986. godine kada je prvi M3 predstavljen, najbolje prikazuju fotografije u galeriji gde smo izdvojili sve M generacije.
Danas, BMW prikazuje najnoviju generaciju legendarnog M3 sportskog sedana. Sa dizajnerske strane, najupadljiviji deo su definitivno veliki vertikalni “bubrezi” koji se, istine radi, mnogima ne dopadaju. Ili su samo takvi komentari najglasniji.
Da je promena velika, jeste, ali mi smo rešili da ostavimo ovaj dizajn da odmori, odnosno daćemo mu još vremena da sazri. Jer, činjenica je da dizajneri automobila vide dalje od nas, što se najbolje ogleda u primerima drugih BMW-ovih modela koji što su stariji, to su lepši.
Pod haubom novog M3, kodne oznake G80 nalazi se redni twin-turbo “šestak”, od tri litre zapremine i 480 KS, koji u snažnijoj “competition” verziji nudi 510 KS i raspolaže sa 650 Nm.
Što se tiče kupea, odnosno M4 (G82) motorizacija je ista, kao i ubrzanja do 100 km/h od 4,2, odnosno 3,9 sekundi u verziji sa više “konja”.
Novi sedan M3 i kupe M4 razvijani su istovremeno sa trkačkim M4 GT3 modelom, što je posebno doprinelo sportskom karakteru noviteta jer su pojedine tehnologije identične.
Tako su, recimo, brojne modifikacije u motoru izvedene kako bi noviteti bili apsolutno spremni za stazu. Tu mislimo na dva turbo-punjača, optimizovan sistem ubrizgavanja, kao i rezerve rashladne tečnosti i motornog ulja, kao i na poseban izduvni sistem.
Uz to, jedna od važnih i prilično neočekivanih stavki jeste šestostepeni manuelni menjač, kako za M3 tako i za M4. Naravno, za oba noviteta nudi se i osmostepena automatska M Steptronic transmisija. Takođe, ovo će biti prvi put da se pogon na svim točkovima, M xDrive, nudi i uz “competition” verziju.
Pomenuti M xDrive povezan je sa aktivnim M diferencijalom. Inteligentni sistem nudi opcije 4WD, sportski režim, kao i pogon samo na zadnjim točkovima i opciju deaktivacije ESP sistema za najzabavniji provod na stazi.
Tu je još i adaptivno M oslanjanje, M servotronic upravljanje, kao i M modifikacije prednje i zadnje osovine. Novi je i kočioni sistem, dok se karbon-keramičke kočnice nude kao opcija.
Što se tiče kontrole stabilnosti (DCS), ona uključuje M dinamični režim prvi put sa integrisanim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem i posebnom M kontrolom trakcije koja se može podešavati.
Novi sedan i kupe krase M točkovi koji u najsnažnijoj verziji dolaze u postavci 19 napred i 20 inča pozadi. Velikodušno je što karbonski krov dolazi kao standard.
Karoserija je dodatno ojačana i čvršća, a spolja čitav automobil okružuju karbonski detalji, dok je pozadi spojler i novi difuzor.
U kabini najviše pažnje privlače nova sportska sedišta, odnosno prave kadice presvučene Merino kožom, koje čak mogu biti i ventilisane. Karbonsko kućište sedišta se nudi kao opcija, i u verziji M4 izgledaju zaista atraktivno.
Na sportskom volanu nalaze se i M tasteri za aktivaciju određenih režima vožnje, dok se putem njega mogu podešavati i prikazi na digitalnoj instrument tabli, kao i na “head-up” displeju.
Sa novim M modelima debituje i M Drive Professional sistem za one najnaprednije vozače, koji će svoj budući automobil voziti na stazi. On nudi opciju M Drift analize, računanje vremena po krugu, kao i M kontrolu trakcije.
Za takve vozače prvi put je u ponudi paket “M race track”, a koji znači da su M3 ili M4 olakšani za 25 kg u odnosu na standardne verzije, što je postignuto točkovima, kočnicama i sedištima od karbona.
Pogledajte galeriju M3 verzija, pa u komentarima podelite koji BMW M3 je prema vašem mišljenju najlepši?
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare