Foto: Shutterstock/Goran Jakus

Za one manje upućene u kretanja u automobilskoj industriji, zanimljiva je informacija da u komšiluku postoji kompanija spremna da kupi luksuzni francuski brend automobila Bugatti koji je trenutno u vlasništvu VW Grupe. Reč je o hrvatskoj kompaniji “Rimac Automobili” koja je godinama unazad od izuzetnog značaja za globalni razvoj elektromobilnosti. Sve je počelo iz ljubavi ka četvorotočkašima osnivača, Mate Rimca, da bi se danas, oko saradnje sa njegovom kompanijom borili svetski giganti poput VW grupe, Hjundaija, Jaguara, brojnih kineskih investitora i drugih. Posle ulaganja ovih velikih igrača, vrednost kompanije Rimac se procenjuje na više od 500 miliona funti.

Hrvatska kompanija “Rimac Automobili” je pre svega poznata po proizvodnji sportskih automobila na električni pogon, međutim ova uspešna firma se ne bavi samo njihovim sklapanjem, već i kompletnim razvojem pogona i baterija, pa su modeli na struju koje prave praktično primeri u kojima je sadržano sve ono što mogu da ponude.

Koliko se ozbiljno bave svojim poslom, potvrđuje to što su ih ubrzo prepoznali automobilski giganti poput Poršea, Hjudniija i Kije, Aston Martina, Kengisega, Jaguara, Camel Grupe (kineski proizvođači baterija) i mnogih drugih sa kojima danas sarađuju, odnosno kojima Rimac pomaže u razvoju električnih automobila i prateće tehnologije. Štaviše, poznato je da čak 15 velikih automobilskih kompanija koriti znanja firme “Rimac Automobili”. Tako se danas smatra najuspešnijom hrvatskom kompanijom.

Saznajte još:

To je i više nego odlično za firmu koja je počela sa radom pre samo 10 godina. Osnovao ju je Mate Rimac, strastveni ljubitelj automobila sa željom da svetu pokaže da električni modeli mogu da budu brzi i zabavni. Tako je 2016. godine nastao njihov prvi sportski model na struju “Concept One” sa 1.224 KS, vredan million dolara, da bi 2018. predstavili novi “C Two”, koji košta dva miliona dolara.

Rimac C Two, Foto:Promo

Ovakav uspeh je za svaku pohvalu pogotovo za firmu koja posluje tek 10 godina, ali koja danas zapošljava više od 600 ljudi specijalizovanih za elektromobilnost, razvoj baterija, e-motora, sistema asistencija, infotejmenta i povezanosti.

Foto: Shutterstock/Goran Jakus

 

Pre dve godine Porše je kupio udeo od 10 odsto u kompaniji Rimac, da bi danas posedovao 15,5 % hrvatske kompanije i povećaće svoj udeo na 49 odsto u zamenu za Bugatti.

Naime, još uvek nezvanična vest koju su preneli svestki mediji, da Rimac kupuje Bugatti, kompaniju koja posluje u okviru VW Grupe, poznatu po luksuznim superautomobliima koje pokreću snažni 16-cilindarski motori, uzdrmala je automobilsku javnost. Međutim, treba znati da će se mogući transfer prestižnog brenda obaviti preko Poršea, a kako se spekuliše, neka krajnja namera je da Evropa ponudi bolji odgovor na Tesline modele na struju koji imaju globalni uspeh.

Istovremeno, VW Grupa ne želi više da ulaže novac i ljudstvo u luksuzni Bugatti, za koji se zna da je češće gubitaš i trn u oku nemačkog giganta, a koji je forsirao prethodni generalni direktor. Umesto toga, VW želi da ulaže sve svoje izvore u razvoj elektrifikovanih modela masovne proizvodnje.

Pročitajte još:

Vodeći se time da je budućnosti mobilnosti električna, odnosno da nije pokretana motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 1.500 KS, koji se prodaju u malim serijama, VW je odlučio da je najbolje za sve da se Bugatti preda u ruke Rimcu, kompaniji sa izuzetnom reputacijom i velikim znanjem u svetu supersportskih modela na struju.

Foto:Promo

 

Zvuči kao dobra prilika za borbu sa pomenutim američkim proizvođačem, koji posebno smeta nemačkoj automobilskoj industriji, ali treba imati u vidu da Tesla masovno pravi električne modele, a Rimac tek u malim serijama od po nekoliko stotina.

Upravo zato Bugatti sa svom pratećom infrastrkturom, koja će preći u ruke Rimca, deluje kao pravi izbor za sledeći korak u proizvodnji, jer hrvatska kompanija želi da pravi još snažnije superautomobile na struju. A zašto da to ne budu modeli sa znakom Bugatija?

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar