Prema rečima izvršnog direktora Volkswagena, Herberta Diessa fizika koja stoji iza upotrebe vodonika kao pogonskog goriva za automobile je nerazumna.
U novom izveštaju Financial Times-a ističe se neslaganje nekoliko proizvođača automobila da nastave sa ulaganjima u tehnologiju pogona na vodonik.
Izveštaj dolazi u trenutku kada Evropska unija ulaže ogromne napore kako bi postigla CO2 neutralnost do 2050. godine, a vodonik je jedan od ključnih energenata sa kojim to namerava da postigne.
Uglavnom su evropski proizvođači ti koji se snažno protive tehnologijama koje uključuju vodonik, a među njima su VW grupa, Stellantis, Mercedes-Benz i BMW. Međutim, proizvođači iz Azije, poput Toyote i Hyundaija nastavljaju agresivno da zagovaraju usvajanje vodonika kao alternativnog goriva.
Prema rečima izvršnog direktora Volkswagena, Herberta Diessa fizika koja stoji iza upotrebe vodonika je nerazumna s obzirom na to da je potrebna dodatna baterija od otprilike 10 kW i električni motor kako bi se goriva ćelija uopšte pokrenula.
U međuvremenu, Carlos Tavares, izvršni direktor grupe Stellantis, sugerisao je da su kompanije koje se zalažu za vozila na vodonik one koje zaostaju za razvojem baterija i EV tehnologije.
Međutim, nisu svi proizvođači iz Evrope protiv vodonika. Renault veruje da postoji veliki potencijal za komercijalna vozila koja bi koristila ovaj pogon.
Renaultov šef alternativnih goriva, Philippe Prevel, želi da zauzme barem 30% tržišta sa lakim komercijalnim vozilima na vodonik. Prema njegovom mišljenju, čak i svi kamioni koji bi hteli da postignu domet veći od 300 kilometara treba da se okrenu vodoniku.
Naš portal je pisao o razlikama pogona – od hibrida, preko struje do vodonika, o čemu više možete da pročitate ovde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: