Foto:afdc.energy.gov

Prema rečima izvršnog direktora Volkswagena, Herberta Diessa fizika koja stoji iza upotrebe vodonika kao pogonskog goriva za automobile je nerazumna.

U novom izveštaju Financial Times-a ističe se neslaganje nekoliko proizvođača automobila da nastave sa ulaganjima u tehnologiju pogona na vodonik.

Foto: MATTHIAS BALK / AFP / Profimedia

Izveštaj dolazi u trenutku kada Evropska unija ulaže ogromne napore kako bi postigla CO2 neutralnost do 2050. godine, a vodonik je jedan od ključnih energenata sa kojim to namerava da postigne.

Uglavnom su evropski proizvođači ti koji se snažno protive tehnologijama koje uključuju vodonik, a među njima su VW grupa, Stellantis, Mercedes-Benz i BMW. Međutim, proizvođači iz Azije, poput Toyote i Hyundaija nastavljaju agresivno da zagovaraju usvajanje vodonika kao alternativnog goriva.

Prema rečima izvršnog direktora Volkswagena, Herberta Diessa fizika koja stoji iza upotrebe vodonika je nerazumna s obzirom na to da je potrebna dodatna baterija od otprilike 10 kW i električni motor kako bi se goriva ćelija uopšte pokrenula.

U međuvremenu, Carlos Tavares, izvršni direktor grupe Stellantis, sugerisao je da su kompanije koje se zalažu za vozila na vodonik one koje zaostaju za razvojem baterija i EV tehnologije.

Međutim, nisu svi proizvođači iz Evrope protiv vodonika. Renault veruje da postoji veliki potencijal za komercijalna vozila koja bi koristila ovaj pogon.

Foto: ISA HARSIN / Sipa Press / Profimedia

Renaultov šef alternativnih goriva, Philippe Prevel, želi da zauzme barem 30% tržišta sa lakim komercijalnim vozilima na vodonik. Prema njegovom mišljenju, čak i svi kamioni koji bi hteli da postignu domet veći od 300 kilometara treba da se okrenu vodoniku.

Naš portal je pisao o razlikama pogona – od hibrida, preko struje do vodonika, o čemu više možete da pročitate ovde.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram