Odmah nakon premijere modela “3008”, Pežo je prikazao i svoj najveći SUV “5008” u novom izdanju. Porodični model sada je opremljen najnovijim tehnologijama, nudi mesta za sedmoro putnika, ali ne i hibridni pogon.
Više uopšte nije čudno kada u okviru game jednog proizvođača svi modeli liče, odnosno razlikuju se samo po dimenzijama. Koriste se iste platforme, tehnologije, motori, sistemi, pa i dizajnerski elementi, a sve bi kako troškovi proizvodnje bili što niži.
Pežoovi krosoveri nisu izuzetak, pa je novi dizajnerski pravac brenda prvo prikazan na najmanjem “2008”, zatim nedavno i na srednjem “3008”, da bi sada i najveći SUV “5008” dobio isto novo i atraktivno lice.
Dakle, “5008” sada ima veću masku hladnjaka bez rama, velika vertikalna LED dnevna svetla u obliku očnjaka lava, a tu je i nova funkcija za vožnju po magli kada se ova svetla automatski aktiviraju. Unapređen je dizajn prednjeg i zadnjeg branika, dok “GT” i “GT premium” verzije imaju agresivniji izraz.
Pozadi su, takođe, svetla unapređene grafike, sa tri “kandže”, dok se od ostalih krosovera iz porodice, „5008“ najviše razlikuje u dimenzijama. Doduše, u odnosu na svog prethodnika nije ih menjao, pa je ostao 4,6 m dužine.
Prvenstveno porodični SUV nudi opciju da bude opremljen i sa tri reda sedišta, odnosno da primi sedam putnika. Srednji red nudi tri individualna sedišta čiji se sedalni deo i naslon mogu zasebno pomerati.
Dva sedišta u trećem redu mogu potpuno da se izvade, dok naslon suvozačevog može da se preklopi, kako bi “5008” mogao da preveze predmete dužine i do 3,2 metra. Ima i veliki prtljažnik od čak 780 do 1.940 litara. Sa ovim veliki SUV pokazuje koliko je praktičan.
U kabini je sada moderan koliko i manja braća, pa se diči poslednjom generacijom “iCockpit” enterijera, odnosno novim dizajnom velike digitalne instrument-table od 12,3 inča, volanom kompaktnih dimenzija i novim multimedijalnim sistemom na ekranu od 10 inča. Ispod, takođe, ima “prečice”, odnosno tastere koji asociraju na klavirske dirke.
Kao i “3008”, tako i najveći “peugeot” nudi pomoć pri noćnoj vožnji sa detekcijom pešaka i životinja. Osim toga, opremljen je svim naprednim asistencijama, poput aktivnog održavanja vozila u traci, adaptivnog tempomata, automatskog parkiranja, sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova i slično.
Ipak, razlika u odnosu na novi “3008” za sada je u motorizaciji, jer manji krosover nudi nove hibridne pogone, a za “5008” spremni su samo benzinski i dizel agregati. Benzinski od 1,2 litra i 130 KS, kao i 1,6-litarski od 180 KS, a od dizelaša tu su 1,5-litarski sa 130 i dvolitarski sa 180 KS.
Kao i do sada, pogon na sve točkove u Pežou nije opcija (osim električnog kod plug-in hibrida u “3008-ici”), već je tu “grip control” funkcija koja elektronski poboljšava trakciju po snegu, blatu, pesku i makadamu.
Novost su “celebes blue” i “metallic copper” boje, kao i paket opreme “black pack” koji nudi dosta crnih ukrasa, elemente od tamnog hroma, kao i 19-inčne točkove.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare