Foto:N1

Prema izjavi Slavice Savičić iz Ministarstva finansija, olakšice pri registraciji vozila koje stupaju na snagu 1. januara važiće za oko 60.000 vozila, jer se pojeftinjenje odnosi samo na ona stara od pet do 20 godina, sa zapreminom motora preko 2.000 "kubika". U Srbiji, inače, ukupno ima oko 2,2 miliona registrovanih vozila (uključujući kamione i autobuse), a prosečna starost voznog parka je 17 godina.

Usvojene su nove skale za oporezivanje motornih vozila prilikom registracije, pa će se porez obračunavati po godištu, a ne po kubikaži, a pojeftinjenje se odnosi samo na vozila stara od pet do 20 godina, sa zapreminom motora preko 2.000 „kubika“. Zakon je u petak usvojen u Skupštini Srbije, a primena počinje 1. januara naredne godine.

Slavica Savičić iz Ministarstva finansija je za RTS rekla da će, prema nekim analizama, nove skale važiti za oko 60.000 vozila.

„Svi u ovoj grupi će imati korist. Duže vreme imate neku nesrazmeru, oni su u nekoj težoj poziciji, tako da ovim izmenama svi koji su u ovoj grupi, mislim da će biti zadovoljni. Ali najveći iznos propisanog poreza plaćaju vozila preko 3.000 „kubika“. Suštinski, kada primenite ove procente, čini mi se da će oni imati najveći benefit od ovih izmenama“, rekla je Savičić.

Koliko je umanjenje

Objašnjava da se do sada porez plaćao prema kubikaži i starosti, a da se ovom korekcijom dolazi do manjih nameta, jer se porez umanjuje za određeni procenat.

Tako će, umesto umanjenja od 40 odsto, koliko je bilo do sada, oni koji imaju automobil star od 10 do 20 godina imati popust od 65 odsto.

Oni koji su vozili automobil star od osam do 10 godina imaće 40 odsto umesto 25 odsto umanjenja, koliko je bilo do sada. Za vozila stara od pet do osam godina predviđen je popust od 25 odsto umesto dosadašnjih 15 odsto. Za vozila starija od 20 godina umanjenje nije menjano, te će i dalje biti 80 odsto, piše RTS.

Hibridna i električna vozila ne plaćaju porez

Predstavnica Ministarstva finansija ističe da su u prethodnom periodu od ove vrste poreza potpuno oslobođena hibridna i električna vozila, prenosi Energetski portal. Takođe je navela da će se nastaviti razmatranje različitih opcija, kako bi se pronašla prava mera.

Bonus video: Ko su vozači koji spavaju u levoj traci na auto-putu, kako se vozi i koliko košta novi BMW iX i šta očekuje vozače koji vole da popiju, saznajte u novoj epizodi auto emisije „Vožnja sa Tinom i Nebojšom“

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare