U Nemačkoj se već nedeljama priča o potencijalnom uvođenju ograničenja brzine na svim deonicama autobana, kako bi se smanjila potrošnja goriva i zavisnost od ruske nafte. Međutim, to se neće desiti jer nema dovoljno saobraćajnih znakova.
Pojedini političari savetovali su vlast da privremeno ograniči brzinu na nemačkim auto-putevima na 130 km/h, a to se odnosi na deonice gde trenutno brzina nije ograničena.
Međutim, nemački ministar saobraćaja Volker Wissing tvrdi da iza te ideje stoji ogroman logistički izazov koji je praktično nemoguće ostvariti.
Kako piše Revija HAK, prema njegovim rečima bilo bi potrebno da se odgovarajući znakovi postave za nekoliko meseci koliko bi ova mera trajala, pa da se zatim skinu, a njegov zaključak je da jednostavno nema toliko znakova za ograničenje brzine na zalihama. Kada se pogledaju brojke, postaje malo jasnije ono o čemu govori nemački ministar.
Prema podacima iz 2020. godine, dužina auto-puteva u Nemačkoj iznosi oko 13.191 kilometar.
Čak 70,4% autobana ima samo preporučenu maksimalnu brzinu od 130 km/h koja ne mora da se poštuje, dok 23,4% ima stalno ograničenje brzine, a 6,2% svih deonica ima ograničenje zbog vremenskih uslova ili radova na putu.
Merenja iz nemačke države Brandenburg pokazala su da je prosečna brzina na auto-putu 142 km/h.
Zbog rasta cena goriva i zavisnosti od energenata iz Rusije, pojedini su čak predložili i zabranu vožnje nedeljom, što se već desilo u zapadnoj Nemačkoj tokom naftne krize 1973. godine. Još uvek nije poznato da li će ova mera biti implementirana, ali je sigurno da će autobanom i dalje moći da se vozi bez ograničenja brzine.
Bonus video: Kako biste vi rešili gužve u saobraćaju?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram