Ko nije znao - ovo je BMW. I to model koji je omogućio nemačkom brendu da izraste u ono što je danas. Zaboravljena karika zove se Isetta, neobični jajoliki automobil sa italijanskim korenima, pogonom iz motocikla i samo jednim vratima.
Kada se govori o ikonama iz Bavarske, BMW-ovo bogato sportsko nasleđe je gotovo uvek prva asocijacija. Od popularne serije 02 i 2002tii kao njenog glavnog predstavnika, preko snažnog i elegantnog 3.0CSL, pa sve do legendarnog E30 M3, BMW je sinonim za automobile koji su stvarali legendu o brendu na trkačkim stazama. Zatim, tu je luksuzni 507 Roadster, automobil čija cena danas premašuje milionske sume, te njegovi bliski rođaci sa oznakom 503.
Lista brzih, moćnih i prestižnih modela koji su obeležili minule dekade je zaista dugačka, ali čak i najveći zaljubljenici u plavo-beli grb zaboravljaju automobil koji je omogućio BMW-u da izraste u ono što je danas.
Ta zaboravljena karika je Isetta, neobični jajoliki automobil sa italijanskim korenima, pogonom iz motocikla i samo jednim vratima.
Deanova eklektična kolekcija broji najrazličitije komade automobilske istorije.
Među njima je i jedna Isetta iz 1957. godine. Kupljena je pre skoro 10 godina od kolekcionara iz Beograda. „Osposobili smo je i ja sam to totalno zavoleo da vozim. Mala, slatka, okretna i oldtajmerski lepa. Zaljubio sam se u ovaj oblik, čist italijanski dizajn.“
Razlog za jedinstven Isettin izgled leži u tome što je kompanija Iso, originalni proizvođač ovog automobila, tada mahom proizvodila frižidere: „Tada shvatiš da je Isetta zapravo komad italijanskog kuhinjskog dizajna na četiri točka. Ona ima neke svoje otkačene momente, i tako sam je i zavoleo.“
Da li je istina da Isetta nema rikverc i kako se uopšte koristi njen menjač, saznajte ovde, u nastavku zanimljive priče.
Izvor: Autoslavia
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: