Ekrani osetljivi na dodir u kabinama automobila očigledno nisu samo prolazna moda, sasvim sigurno su tu da ostanu neko vreme. Nažalost, ta priča nema uvek mnogo smisla...
U savremenoj automobilskoj industriji su se poslednjih godina iskristalisala dva fenomena – poplava krosovera i poplava ekrana.
Krosoveri su posebna tema koju smo već obradili, a mogli bi ovde koju reč o ekranima. Sve je krenulo sa klasičnim ekranom osetljivim na dodir. Bila je to revolucija. Odjednom se proizvođačima na raspolaganju našao jedan potpuno nov interfejs koji je omogućavao da se u njega smesti mnogo toga. Mnoge komande koje se ređe koriste su mogle da budu eliminisane i smeštene negde duboko u menijima. Takođe, ekrani su bili nezamenljivi kada je saopštavanje informacija navigacije bilo u pitanju.
A onda je šarenilo i tržišno utrkivanje skrajnulo zdravu logiku i kompletan koncept je u potpunosti obesmišljen. U jednom trenutku proizvođači su zaboravili zbog čega je tač skrin tehnologija zapravo implementirana u automobilske enterijere. Tako smo vrlo brzo došli do toga da kod nekih automobila u meniju treba da tražimo dugme za recirkulaciju vazduha. To je ono dugme koje smo do tog trenutka, kada se ispred nas nađe autobus koji ispušta oblak dima, pritiskali mahinalno bez gledanja. Sada je i to postala procedura.
Tako je Volvo smislio kako da zakomplikuje najobičniju promenu temperature u kabini, pa ako ste u modu muzičkog sistema, a jeste, treba da prvo otvorite skalu pa da onda na njoj onako u vožnji „ubodete“ pravu temperturu.
Zašto bi samo bez skretanja pogleda sa puta okrenuli rotirajući prekidač, kada može komplikovanije? Zato što je „fora“. Primera obesmišljavanja u suštini dobrog koncepta ima mnogo.
Da li se ovaj trend smiruje ili će nas tek „napasti“, saznajte ovde.
Izvor: Drivegreen.rs
Bonus video: Šta su, bre, ove skraćenice: Vozili smo novu Hondu HR-V e:HEV
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare