Foto: Promo/Volkswagen

Doba klasičnih sportista je iza nas, pa tako u penziju odlazi i jedan GTI. Radi se o malenom modelu up! GTI koji su mnogi doživljavali kao duhovnog naslednika Golfa 1 GTI.

Legendarno ime GTI, osim Golfa i Pola, nosi i maleni up! koji je performantnu verziju dobio još 2016. godine. Ovaj gradski automobil je imao dizajn u skladu sa troslovnom oznakom, sa atraktivnim detaljima spoljašnjosti, ali i dekoracijom poput kariranih sedišta unutra, međutim motor je bio nešto skromniji.

Foto: Promo/Volkswagen

Njegov 1.0 TSI razvija 116 KS i 200 Nm, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi i respektabilnu maksimalnu brzinu od 193 km/h. Vest o ukidanju ponude za up! GTI stigla je nakon informacije da je ovaj model povučen sa britanskog tržišta. Portparol Volkswagena je nedugo zatim izjavio za holandsko izdanje magazina Top Gear kako se ovaj model više ne može poručiti u Evropi.

Foto: Promo/Volkswagen

Zbog njegovih karakteristika, mnogi su ovaj automobil doživljavali kao duhovnog naslednika Golfa GTI prve generacije. Masom i snagom, pa i performansama mu je bio vrlo sličan, dok je estetski gotovo nemoguće naći sličnosti.

Foto: Promo/Volkswagen

Najmanji Volkswagenov GTI nije imao brojnu konkurenciju, pa je samim tim stekao poseban status. Ipak, nedovoljan da bi ostao u ponudi. Uostalom, i sam model up! verovatno neće dobiti naslednika, već će njegovo mesto zauzeti električni ID.1 ili ID.2.

Lošim vestima ovde nije kraj, jer je vrlo verovatno da ista sudbina čeka i veći Polo GTI. Kao što je prvi čovek Volkswagena Thomas Schafer već rekao, uvođenje Euro 7 norme će učiniti male automobile preskupim. Kako piše Index.hr, gradski automobili bi mogli da budu skuplji između 3.000 i 5.000 evra.

Bonus video: Krećete automobilom na zimovanje? Ove stvari morate da znate

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar