VW Golf GTI puni 45. godina. U to ime iz Folksvagena stiže novo izdanje legendarnog sportskog hečbeka – GTI Clubsport 45. Agresivnijeg je dizajna, razvija 300 KS, koristi sjajna rešenja za što bolji učinak na stazi, a početna cena je 47.790 evra.
Pre 45 godina Folksvagen je na tržište lansirao prvi sportski Golf – kultni GTI. Tada niko iz nemačke kompanije nije očekivao da će GTI biti jedan od najtraženijih sportskih hečbeka na svetu.
Tačnije, od prvobitno planiranih 5.000 primeraka do sada je proizvedeno preko 2,3 miliona. Danas, VW slavi 45. rođendan ove legende, a važan jubilej obeležava posebnom verzijom pod nazivom Golf GTI Clubsport 45.
Ovaj ekskluzivni model razvija 300 KS, prodaja počinje 1. marta – početna cena biće 47.790 evra, a evo šta se dobija za taj novac.
Iako iz VW još nisu otkrili sve detalje o Clubsport 45, za sada je jasno da se ovaj model razlikuje od ostalih GTI verzija Golfa po prednjem braniku, koji je gotovo ceo otvoren i ima veće usisnike vazduha čak i od klasičnog Clubsporta.
Dolazi sa crnim krovom i crnim dvodelnim krovnim spojlerom, koji obezbeđuje bolji „downforce“, a tu je i sportski izduvni sistem. Zadnje staklo ima crni okvir kao omaž prvom Golfu GTI.
„Race“ paket, koji je deo standardne opreme za Clubsport 45, obuhvata i 19-inčne Scottsdale felne u sjajno-crnoj nijansi sa crvenim okvirom.
Ovaj paket uključuje i deblokadu elektronskog ograničenja maksimalne brzine, ali iz još čekamo na tačne podatke o najvećoj brzini i ubrzanju. Svakako je pod haubom isti motor kao i kod „običnog“ GTI Clubsporta: dvolitarski turbo-benzinac od 300 KS, koji raspolaže sa 400 Nm obrtnog momenta, uparen sa sportskim 7-stepenim DSG menjačem.
Prvi Golf GTI Clubsport je prikazan 2016. godine, na 40. rođendan GTI modela, a razvijao je 265 KS, sa boost funkcijom i 290 KS. Iste godine pojavio se i GTI Clubsport S sa 310 KS.
Prošle godine prikazan je novi GTI Clubsport, koji kao standard uvodi sportski prenos i VDM sistem (vehicle dynamic manager), prvi put povezan sa elektromehaničkim diferencijalom na prednjoj osovini, što je preuzeo i novitet – Clubsport 45. Uz to, Clubsport raspolaže sa adaptivnom DCC šasijom, ali i preciznijim upravljanjem i poboljšanim kočnicama.
Osim navedenog, Clubsport 45 dolazi sa IQ.LED matriks farovima sa crvenim okvirom, poput ostalih GTI varijanti. U kabini su sportska sedišta sa GTI oznakom, kao i atraktivan sportski volan sa znakom „45“.
Iako još nije zvanično saopšteno, ali i novalija bi trebalo da dobije i posebni režim vožnje „Nirgburgring“, koji po aktiviranju podešava sve parametre vozila isključivo za postizanje što boljeg vremena na legendarnoj trkačkoj stazi.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare