Već se mnogo pričalo o talasu pristupačnih električnih vozila iz Kine koji bi mogao da preplavi evropsko tržište, a proizvođači sa Starog kontinenta su apelovali na političare da ih zaštite od jeftinije konkurencije. Prvi potez povukla je Francuska, koja više neće odobravati subvencije za kupovinu električnih automobila koji se proizvode u Kini.
Vlada Francuske planira da ograniči podsticaje za kupovinu novih električnih automobila isključivo na vozila proizvedena u Evropi, a ova odluka je samo deo paketa ekološki prihvatljivih poslovnih podsticaja koji za cilj imaju povećanje konkurentnosti francuske privrede.
Električna vozila koja se prodaju u Francuskoj ispunjavaju uslove za subvenciju od 5.000 evra, pod uslovom da je njihova maksimalna cena ispod 47 hiljada evra i njihova težina manja od 2,4 tone. Tesla je nedavno snizila cene Modela 3 i Modela Y kako bi ispunjavali ove kriterijume, što je izazvalo kritike u javnosti da francuski poreski obveznici subvencionišu strane brendove.
Prema predlogu koji je objavio predsednik Francuske Emanuel Makron, subvencija za električne automobile bi bila rezervisana za vozila koja imaju nizak ugljenični otisak, što znači da su oni i njihove baterije napravljeni korišćenjem obnovljive energije. To bi u velikoj meri isključilo kineske proizvođače automobila, koji su nedavno napravili prodor na tržištu sa jeftinijim električnim vozilima, posebno iz SAIC-ovog brenda MG.
Dacia Spring, električni automobil rumunskog proizvođača u vlasništvu Renaulta, takođe se proizvodi u Kini, a sa svojom pristupačnom cenom osvaja sve veći broj kupaca u Francuskoj.
„Podržaćemo baterije i vozila proizvedena u Evropi jer je njihov ugljenični otisak dobar. Nećemo koristiti novac francuskih poreskih obveznika da podstaknemo industriju van Evrope“, izjavio je Makron, dodajući da predlog ne predstavlja „protekcionizam“.
Bonus video: Da li su to Dacia Duster i Suzuki Vitara dobili rivala? Vozili smo kineski MG ZS