Mnogima su hibridna vozila prikladno rešenje u procesu tranzicije ka potpuno električnim automobilima, ali bi u budućnosti ta vozila mogla da dobiju i neka ograničenja, uz prednosti koje će nuditi.
U detaljima novih propisa Euro 7 norme, koji su razbesneli automobilske kompanije, zakopana leži i vest o dodatnoj kategoriji nazvanoj Euro 7G, koja je posebno namenjena za plug-in hibridna vozila (PHEV). Iako na papiru izgledaju kao savršeno međurešenje na putu ka čistim električnim vozilima, problem sa PHEV automobilima jeste taj što ne postoji obaveza za vozače da stvarno napune bateriju, kako bi se kretali sa nultom emisijom CO2.
Kategorija Euro 7G ima cilj da zaustavi takvu praksu i da obezbedi da se ona plug-in hibridna vozila koja ispunjavaju uslove, u određenim područjima prebace na električni pogon, a uglavnom se radi o centralnim gradskim zonama.
Kako piše zimo.dnevnik.hr, u praksi to znači da bi PHEV koji nema dovoljno napunjenu bateriju vozača informisao sistemom upozorenja. Ako vozač ne reaguje na prvo upozorenje, nakon pet pređenih kilometara, automobil bi se zaustavio. Ovaj sistem bi bio omogućen geofencingom, odnosno lociranjem putem GPS-a.
Još uvek nije poznato da li će to uticati na sve nove plug-in hibridne modele od 1. jula 2025. kada Euro 7 stupa na snagu, ili samo na one automobilske proizvođače koji žele da registruju svoja vozila kao Euro 7G. Predstavništvo Toyote u Evropi veruje da će ova odluka odnositi na sve plug-in hibride. Vozači bi ovakav sistem mogli da prihvate jer će im obezbediti pristup zonama sa nultom emisijom kojih će uskoro biti sve više.
Prema konsultantskoj kompaniji Berylls Strategy Advisors, do 2030. godine 36 gradova u svetu (uglavnom u Evropi) ima za cilj da uvede zone sa nultom emisijom. Mnoge od tih zona će biti uvedene već 2025. godine. Ako svi gradovi na spisku, uključujući Berlin, Pariz i Rim, uvedu takve zone kako je i predviđeno, to će uticati na živote 170 miliona ljudi i oko 80 miliona ličnih automobila. Što se vozača plug-in hibrida tiče, istraživanje sprovedeno u SAD pokazalo je da mnogi uopšte i ne pune svoj automobil na punjaču i da ovaj tip vozila kupuju pre svega zbog velikih državnih subvencija.
Bonus video: Vozili smo Mazdu CX-60 u plug-in hibridnom izdanju