Vozila na struju možda sama po sebi imaju nultu emisiju, ali u konačnu računicu zagađenja ulazi i način proizvodnje električne energije koja pokreće takav automobil, a Nemačka se i dalje u velikoj meri oslanja na termoelektrane.
Električni automobili ne emituju štetne gasove u vožnji. Međutim, proizvodnja električne energije je povezana sa proizvodnjom CO2, pa na taj način vozila na struju zagađuju indirektno, iako mnogo manje od benzinaca. Ipak, razlike među zemljama su značajne.
U poslednjih mesec dana, 34,9% nemačke električne energije dobijeno je iz uglja, koji je njen glavni izvor energije. Zbog toga je proizvodnja struje u Nemačkoj među onima koje najviše zagađuju u celoj Evropskoj uniji. Emisije su 535 grama CO2eq/KW, što je pet puta više nego u Španiji tokom istog perioda (106 g CO2eq/KW). Energetska kriza definitivno nije glavni krivac, jer su emisije u Nemačkoj i prošle godine bile iznad 500 g CO2eq/KW, prema podacima iz Electricity Mapsa.
Naravno, to se odražava i na korišćenje električnih vozila. Vožnja električnim automobilom u Nemačkoj, zagađuje pet puta više nego u Španiji. Ako se uzmu u obzir emisije štetnih gasova prosečnog benzinskog automobila (uz dodatak direktnih i indirektnih emisija koje nastaju u proizvodnji benzina), u Nemačkoj vožnja električnim automobilom zagađuje samo 27% manje od benzinskog automobila.
Sa druge strane, u Španiji prosečno vozilo na struju zagađuje 7 puta manje od benzinca. Dok benzinski automobil koji troši 6,5 l/100 km emituje približno 17,6 kg CO2 na 100 km, električni automobil koji se puni u Nemačkoj povezan je sa približno 12,8 kg CO2 na 100 km, prenosi Revija HAK.
Uprkos svemu, vozila na struju i dalje pružaju značajnu prednost u urbanim sredinama: ne ispuštaju ugljen-dioksid (CO2), ugljen-monoksid (CO), azotne-okside (NOx), niti PM čestice, što doprinosi boljem kvalitetu vazduha u gradovima.
Bonus video: Vozili smo najjeftiniji električni Mercedes – EQA