kablovi za punjenje, električni automobili
Foto: Shutterstock

Mnogo puta do sada se povela rasprava koliko su električni automobili sposobni da doprinesu smanjenju emisije ugljen-dioksida u odnosu na ista vozila pokretana motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Stručnjaci kompanije Volvo su se posvetili istraživanjima koja su obuhvatila automobilski i kamionski saobraćaj i došli do zaključaka za koje možemo da kažemo da su – očekivani.

Najnovija istraživanja pokazuju da električni automobili ipak manje zagađuju atmosferu od klasičnih vozila pokretanih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ali uz jedan uslov. Važno je da se vozila napajaju zelenom električnom energijom, odnosno električnom enegijom koja nije nastala uz odobađanje ugljen-dioksida, kao što je struja proizvedena sagorevanjem fosilnih goriva poput uglja.

Naime, sam proces proizvodnje električnog automobila ili električnog kamiona je intenzivniji i zahtevniji po pitanju emisije ugljen-dioksida u poređenju sa proizvodnjom klasičnog automobila pokretanog motorom SUS. Za to je na prvom mestu zaslužna trenutna tehnologija proizvodnje baterijskih ćelija, koja iziskuje oslobađanje velike količine ugljen-dioksida.

Ipak, prema proračunima, već posle godinu dana eksploatacije, električno vozilo anulira tu prednost standardnog vozila pokretanog benzinskim ili dizel motorom, da bi svoj životni vek nastavio kao potpuno ugljenično neutralno vozilo. S druge strane, automobil pokretan benzinskim ili dizel motorom u godinama koje dolaze nastavlja da sagoreva naftu i u atmosferu izbacuje ugljen-dioksid, ali i druge produkte sagorevanja.

Kakvi su planovi za budućnost i da li je aktuelno rešenje zapravo održivo, pročitajte na Drivegreen.rs.

Izvor: Drivegreen.rs

Bonus video: Kakav je domet, a cena? Vozili smo električni Renault Megane

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar