Foto: Volkswagen; Ford

Nakon 47 godina i sedam generacija, Ford Fiesta je prošle nedelje neslavno penzionisana kako bi se u fabrici u Kelnu napravio prostor za proizvodnju električnog modela Explorer. Ipak, već sada se mogu čuti priče o potencijalnom nasledniku koji će biti radikalno drugačiji od onog što smo navikli.

Ford u početku nije objavio bilo kakve planove za naslednika popularnog gradskog automobila, jer trenutno ciljaju segmente sa većim profitnim maržama, pa u potpunosti menjaju svoju evropsku ponudu automobila.

Ipak, nedavno je u intervjuu za Automotive News Europe, šef Forda u Evropi Martin Sander, nagovestio da postoji mogućnost da Fiesta dobije električnog naslednika, iako je prethodno istu takvu mogućnost odbacio.

On je izjavio da Ford ima „veoma konstruktivnu i pozitivnu saradnju sa Volkswagenom i da se istražuju mogućnosti da se ova saradnja podigne na još viši nivo“. Kompanija iz Detroita već je potvrdila planove da nakon Explorera počne sa proizvodnjom drugog električnog SUV-a koji će koristiti MEB platformu, a ovaj model mogao bi da dobije legendarni naziv Capri.

Ipak, u slučaju nove Fieste, nije poznato da li bi Ford koristio MEB Entry platformu Volkswagen Grupe, mada to zvuči logično, jer su izjavili da električna Fiesta trenutno nema smisla zbog visokih troškova baterija. Primera radi, Volkswagen je nedavno predstavio svoj ID.2All koncept koji najavljuje mali gradski električni automobil sa cenom nižom od 25.000 evra.

U slučaju produbljenja saradnje Volkswagena i Forda, nova, električna Fiesta bi mogla da bude vrlo slična modelu ID.2 čija serijska proizvodnja počinje 2025. godine. Ipak, čelnici Forda za sada ne žele previše da se oslanjanju na druge kompanije.

„Naš prvi prioritet je da donesemo našu novu platformu i tehnologiju u Evropu, zato što zaista verujem da pravimo veoma kompetitivnu platformu“, izjavio je Sander.

Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar