Foto: Bugatti

Češkali se po glavi u Bugatiju, kad neko reče: “Hajde da napravimo eksperiment! Hajde da razvijemo ekstremni, hiperautomobil za stazu?”. Uslediše veseli radni sati, i evo, danas je javnosti predstavljen najbrži i najlakši model u novijoj istoriji brenda. Upoznajte “bugatti bolide” – gde jedna mehanička konjska snaga ima zadatak da ponese svega 670 grama tereta. Jadni “konji” u mom “grande puntu” koji moraju da nose po 17,5 kg svaki.

Odmah da pređemo na stvar – ovo je trkačka mašina od svega 1.240 kg, koju pogoni monstruozni W16 motor od osam litara sa 1.850 grlatih “konja”. I isto toliko Njutnmetara. Nije greška – zaista ima 1.850 Nm obrtnog momenta.

Foto: Bugatti

“Bugatti bolide” ima performanse koje se maltene ravnaju sa onim što nude bolidi Formule 1, a najveća brzina ovog “francuza” sa nemačkim pasošem (uskoro i radnom dozvolom u Hrvatskoj) je preko 500 km/h.

Možda je dovoljno da navedemo da mu za krug na Le Manu treba 3.07.1 min, ili da za samo 5.23.1 min prošiša Nordšlajfe stazu na Nirburgringu. A, možemo da kažemo i da do „stotke“ stiže za 2,17 sekundi.

 

Želja idejnog tvorca je bila da oko serijskog, dakle po prirodi snažnog W16 motora, izgrade perolaku konstrukciju u obliku trkačkog tela, koje će pomoću magije aerodinamike imati neverovatan potisak.

Foto: Bugatti

S tim u vezi, evo jednog zanimljivog detalja: kada se vozi polako, površina ogromnog krovnog usisnika vazduha je glatka, a pri velikim brizinama aktivni aerodinamični elementi čine da postane “grbava”.

Prema francusko-nemačkim računicama ovaj detalj za 17% pomaže u tome da “bolide” sa sva četiri točka ostane na zemlji.

U držanju na zemlji priskače u pomoć i zadnji spojler. Matematički, ovaj izuvijani deo pozadi pomaže bolidu sa 1.800 kg pri brzini od 320 km/h.

Foto: Bugatti

Zadnji deo automobila ne bih da komentarišem bez da upotrebim sve one psovke koje naš narod voli da troši kada se raduje, pa je bolje da i sami pogledate tu vanzemaljsku X pozadinu i komentare slobodno glasno izgovorite negde gde nema male dece u blizini.

Foto: Bugatti

Saznajte još:

Ukratko, “bolide” je u stvari odgovor na pitanje šta bi bilo kad bi Bugatti napravio trkački hiperautomobil prema FIA bezbednosnim propisima.

I evo, oko W16 volovskog srca napravljeno je izuzetno mršavo, ali žilavo telo (svaki šraf i matica su od titanijuma), a rezultat je najmanja moguća školjka od karbona iz koje će vozač moći samo da urla usled tolike brzine.

I niko ga neće čuti, jer pogledajte bolje u kombo četiri završetka izduvnih cevi…

Foto: Bugatti

U videu koji sledi saznaćete još detalja o najbržem “bugatiju”, videćete i koliko je sa svega 995 mm visine nizak, pogotovo pored jednog vrlo zanimljivog test-vozača koga je Bugatti angažovao da oceni vrući eksperiment.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare