Foto:Shutterstock

U Velikoj Britaniji je u toku javna rasprava povodom predloga zakona koji bi mogao da uvede dodatna ograničenja za vozače početnike. Prema ovoj ideji, vozačima mlađim od 25 godina bi bilo zabranjeno da kao putnike imaju druge osobe mlađe od 25 godina.

Predložena struktura probnih dozvola, o kojoj je prvi pisao The Times, zabranila bi novim vozačima mlađim od 25 godina da prevoze putnike mlađe od 25 godina u prvih šest meseci ili godinu dana nakon polaganja vozačkog ispita.

Promena – koju bi navodno trebalo da razmotri ministar saobraćaja Richard Holden 16. maja – mogla bi da bude uvedena izmenom Zakona o drumskom saobraćaju (član o novim vozačima), zakona koji trenutno stavlja nove vozače na dvogodišnji probni period sa najviše šest kaznenih bodova.

Za to je lobirala Sharron Huddleston (52), čija je ćerka Caitlin (18) poginula u saobraćajnoj nesreći 2017. sa prijateljicom Skye Mitchell (18), koja je takođe izgubila život.

U pisanim dokazima koji su dostavljeni parlamentu u aprilu 2020., Huddleston je predložila novu strukturu probne vozačke dozvole koja bi primorala nove vozače da prikažu P nalepnicu, a tu su još neka pravila kao što je uvođenje noćnog policijskog časa za vozače početnike između 22:00 i 5:00 ujutru, pomenuta zabrana prevoza putnika mlađih od 25 godina, zabrana korišćenja mobilnog telefona, nulta tolerancija na alkohol, kao i ograničenje snage motora.

Istraga o smrti Caitlin i Skye je zaključila da je sudar – kada je njihov automobil skrenuo na putanju kombija koji je nailazio na mokrom putu – bio rezultat vožnje koja je bila „malo prebrza“ za uslove na putu. Skye je položila test četiri meseca pre ove saobraćajne nezgode.

Prema zvaničnim statistikama, ljudi starosti 17-29 godina činili su 30% žrtava na putevima i 26% smrtnih slučajeva na putevima tokom prošle godine u Velikoj Britaniji. Zvanične procene sugerišu da je ista starosna grupa činila svega 14% svih vlasnika vozačkih dozvola u istom periodu.

Što se Srbije tiče, situacija je veoma slična, jer u najtežim udesima često učestvuju mladi i neiskusni vozači, a mnoge od njih zapravo društvo u automobilu motiviše na brzu i nebezbednu vožnju. Možda ne bi bilo na odmet da i zakonodavci u našoj zemlji razmotre ovakav predlog kako bi se zaštitili mladi životi naše dece.

Bonus video: Kako je Mazda pokazala „kohones“ sa dizel motorom i koliko su poskupele gume u Srbiji

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar