Foto:Promo

Retki su oni kojima odgovara komandovanje funkcijama u automobilu putem minijaturnih panela na volanu koji su osetljivi na dodir. Većina nas želi prave, fizičke tastere kakvi su doskoro bili standard.

Znate ono na parkingu kada se upravljač okreće sa jednog na drugi kraj, ili se to, još gore, čini jednom rukom. To su situacije kada mahinalno možete da promenite muziku, pa sa Rock radija prebacite na narodnjake, a baš u tom trenutku ste ponovo putem „tač“ komandi pozvali šefa sa kojim ste maločas završili telefonski razgovor.

Foto:Promo

Šalu na stranu, mnogo gore je to što „tač“ komande na upravljaču od vozača traže više koncentracije za njihovu upotrebu, a to nikako ne doprinosi bezbednosti u saobraćaju. Volkswagen je sada najavio da sa upravljača svojih automobila izbacuje komande osetljive na dodir.

Po rečima nemačkog automobilskog giganta, do takve odluke su došli jednostavnim anketiranjem svojih kupaca koji su bili prilično jasni – “tač” komande su na obruču upravljača višak. Ispostavilo se ono što većina specijalizovanih automobilskih novinara ponavlja već izvesno vreme – na obruču upravljača se nalaze komande koje se koriste bez gledanja, pa to nikako ne mogu da budu paneli osetljivi na dodir.

Foto:Promo

Naime, sva suština komandi na upravljaču je da pojednostave vožnju. Da dok su vam ruke na upravljaču,a pogled na putu ispred automobila, promenite muzičku numeru, smanjite jačinu ozvučenja, ili se javite na telefon. I sve to bez gledanja u te komande, već samo rutinskim opipavanjem samih tastera. Sve to, kada su tač komande u pitanju, nije moguće.

A potpuno je jasno i zašto su uvedene – zato što su “dobra fora”. Super je u salonu kada prodavac pokaže kako ni na upravljaču postoje neke komande osetljive na dodir, pa se prosečan kupac zaleti, kupi automobil, da bi tek kasnije ukapirao da mu je takav gedžet već dosadio. I to ne u smislu da mu više nije zanimljiv, većda mu pravi probleme. Meni lično su komande ostljive na dodir na upravljaču vrlo komplikovane za upotrebu, jer automobil u vožnji ne miruje, pa se često aktivira nešto što ne želite.

Šta će uraditi drugi proizvođači, među kojima i Mercedes koji prednjači sa „tač“ komandama, saznajte ovde.

Izvor: Drivegreen.rs

Bonus video: Dobre, i ne tako dobre strane Mercedesove C-Klasse