Napokon smo imali priliku da uživo vidimo novu Seriju 4 o kojoj se toliko priča. U Delta Motorsu u Beogradu, javnosti je prikazan novi kupe za četvoro koji je po pojavljivanju izazvao brojne polemike zbog nesvakidašnjeg dizajna maske hladnjaka. Kako bilo, ovo je pravi BMW: privlači pažnju, nudi pregršt inovativnih tehnologija, snažne motore i dinamičnu vožnju. Početna cena za srpsko tržište biće 40.990 evra.
Ta velika vertikalna maska hladnjaka je definitivno najupadljivija i izazvala je pravi haos među ljubiteljima BMW-a, ali i šire. Toliki haos da sad svako ima mišljenje o njoj.
Kako kažu u BMW-u, ova maska je omaž sportskim modelima iz prošlosti (BMW 328 coupe i BMW 3.0 CSi), i ukazuje na potrebu za velikom količinom vazduha koja je potrebna snažnim motorima. Osim toga, BMW je sa novim licem napravio izuzetan marketinški potez – jer nema ko nije obratio pažnju na novi kupe.
Što se nas tiče, a znamo da o ukusima ne treba mnogo raspravljati, nova Serija 4 uživo izgleda fenomenalno. Takođe, znamo i da su neki stariji BMW modeli po pojavljivanju podelili mišljenja javnosti da bi, kako stare, postajali sve lepši. Naprednom dizajnu treba dati vremena da sazri.
Novi kupe je stigao na srpsko tržište. Iako je baziran je na Seriji 3 sedan od njega se prilično razlikuje. Ima više aerodinamičnih elemenata, niži je za 57 mm, dok je i težište za 21 mm niže, a uz to ovaj kupe je i lakši i nudi čvršću karoseriju. Sve ovo su slatki podaci koji mame vodu na usta ljubiteljima sportske vožnje, jer nova Serija 4 jasno stavlja do znanja da je napravljena da vozačima obezbedi zabavu kakva se i očekuje od jednog BMW-a.
Sa 4,8 metara dužine od prethodnika je duža za 128 mm, dok je i za 27 mm šira, a širi je i trag točkova. Međuosovinsko rastojanje je duže za 41 mm, pa sada raspolaže sa 2.851 mm.
Napred se, osim maske, ističu i novi LED farovi, a opciono se nude i BMW-ova laserska svetla, koja pri brzini većoj od 60 km/h pružaju snop od čak 550 m i aktivno prate put.
Pozadi su LED svetla u L obliku, već poznatom sa drugih aktuelnih BMW modela. Što se tiče mesta u prtljažniku, zapremina je 440 litara, odnosno ima 30 litara više nego pre.
U kabini ima mesta za četvoro putnika, nova su sedišta, kao i sportski volan. Serija 4 koristi najnoviju generaciju BMW 7 operativnog sistema, koja dozvoljava ažuriranje funkcija daljinskim putem. Takođe, standardno dolazi sa digitalnim kokpitom i iDrive sistemom, kao i 8,8-inčnim ekranom. Uz doplatu tu je i 12,3-inčna instrument-tabla i 10,25-inči ekran multimedijalnog sistema.
U ponudi su brojne verzije motora, a najsnažnija, jedna od prikazanih u Beogradu, nosi oznaku “M440i”, odnosno pod haubom je redni “šestak”, zapremine 3.000 “kubika” koji koristi 48-voltni sistem, a raspolaže sa 374 KS i 500 Nm. Tu su i verzije sa dvolitarskim četvorocilindarskim benzincima, raspona snage 184 i 258 KS.
Od dizelaša nova Serija 4 nudi “420d”, takođe prikazan u salonu Delta Motorsa, kao i “430d” i snažni “M440d” koji ima 340 KS i neverovatnih 700 Nm.
Početna cena za verziju sa benzinskim motorom („420i“) iznosi 40.990 evra, dok dizel („420d“) startuje sa 44.990 evra.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare