Foto:Opel

Opel Ampera, prvi elektrifikovani automobil ovog nemačkog proizvođača, slavi deseti rođendan. Još na početku nudila je ukupan domet od čak 500 km, a za pokretanje je koristila benzinski i elektromotor, ukupne snage 150 "konja".

Opel je svoj prvi doprinos povećanju prodaje električnih automobila dao 2011. godine lansiranjem Ampere, prvog elektrifikovanog automobila proširenog dometa ove evropske marke. Već sledeće godine Ampera je bila proglašena za „Automobil godine“ i tokom prve godine tržišnog života, zabeležila je dobru prodaju.

Sa 6.631 prodatim primerkom činila je oko 21 odsto udela u evropskom segmentu električnih putničkih automobila. Po završetku proizvodnje 2015. godine, registrovanih Ampera bilo je više od 10.000.

Foto:Opel

Prednji točkovi Ampere su u svakom trenutku električno vođeni. Litijum-jonska baterija od 16 kWh napaja pogonski sistem od 111 kW/150 KS, da bi isporučila između 40 i 80 km čistog električnog dometa sa nultom emisijom CO2, u zavisnosti od terena, tehnike vožnje i temperature, kada je potpuno napunjena.

U režimu proširenog dometa, koji se aktivira kad god bi baterija dostigla minimalno stanje napunjenosti, pogonska snaga generatora neprimetno se isporučuje na električnu pogonsku jedinicu. Generator pokreće visoko efikasni benzinski motor od 1,4 litra snage 63 kW/ 86 KS.

Prema tadašnjim propisima za merenje potrošnje goriva i emisije CO2, Ampera je trošila 1,2 l/100 km i emitovala 27 g/km CO2 kombinovano u NEDC ciklusu.

Foto:Opel

Na putu, Amperin električni pogonski sistem Voltec osiguravao je agilne performanse.

Sa odmah dostupnim obrtnim momentom od 370 Nm ubrzanje od nula do 100 km/h iznosilo je oko devet sekundi, a maksimalna brzina bila je 161 km/h. Ampera je još tad nudila gotovo tihi električni pogon i prefinjene performanse čak i u režimu vožnje produženog dometa.

Takođe je pružala domet vožnje veći od 500 kilometara, zahvaljujući i svom benzinskom motoru koji je povećavao ukupnu autonomiju.

Foto:Opel

Saznajte još:

Električna pogonska jedinica, smeštena ispod haube uz benzinski motor, u ovom modelu sastoji se od električnog motora, električnog generatora i seta zupčanika, koji poboljšava ukupnu efikasnost smanjenjem kombinovane brzine rotacije elektromotora.

Opel će do kraja ove godine imati devet elektrifikovanih vozila – Corsa, Mokka, Zafira Life, Grandland X plug-in hibrida i sledeće generacije Astre, do modela Combo, Vivaro i Movano, koji su laka komercijalna vozila. Do 2024. godine brend će ponuditi elektrifikovanu verziju svakog modela.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare