Foto: : Around the World Photos/Shttesrtock; James Yarbrough/Shutterstock; Jonathan Weiss /Shttesrtock; Roschetzky Photography/Shutterstock

Proizvođači električnih automobila polako objavljuju prilično uznemirujuće polugodišnje finansijske izveštaje koji pokazuju da većina manjih ali razvikanih startap kompanija nastavlja da gomila gubitke. Slično je i sa velikim proizvođačima koji proizvode električne automobile, ali njihove rezerve finansijskih sredstava za sada im omogućuju da se sa tim problemima nose malo lakše.

Početkom ove godine je ubedljivi tržišni lider, kompanija Tesla pokrenula „cenovni rat“ višestrukim oštrim spuštanjem cena za sve svoje modele. Time su privukli mnogo kupaca, ali i na sebe navukli bes dosadašnjih kupaca koji su plaćali mnogo više, kao i konkurencije koja ne može ili ne želi da se nosi sa takvim pojeftinjenjima.

Foto: Roschetzky Photography/Shutterstock

Ipak, ovaj agresivan potez kompanije imao je uticaja i na sopstvenu dobit Tesle, jer je kompanija žrtvovala marže za tržišni rast. Teslino rukovodstvo tvrdi da je spremno za „turbulentna vremena“ koja dolaze, a Elon Musk je prošli mesec rekao investitorima da svetska ekonomija prolazi kroz nepredvidivo razdoblje.

Ruže ne cvetaju ni Fordu. Oni su u polugodišnjem finansijskom izveštaju svojim investitorima priznali da je kompanija gubila oko 32.000 dolara (oko 29.000 evra) po električnom automobilu u drugom tromesečju ove godine.

Foto: /Shttesrtock

Međutim, najviše pate nove, manje kompanije koje agresivno pokušavaju da se uključe u veliku trku na tržištu električnih automobila. Predviđa se da će američki Lucid i Nikola objaviti velike finansijske gubitke, izveštava Reuters. Za Lucid, gubitke su povećali problemi u lancu snabdevanja koji ometaju proizvodnju. Nikola (proizvođač koji je do sada uglavnom „prodavao maglu“) očekuje pad prihoda od 15 posto.

Foto: Around the World Photos/Shttesrtock

Kako prenosi Auto Klub, otkazi radnicima i likvidacija nedavno kupljene baterijske kompanije pomogli su Nikoli jer im je cena akcije ove godine porasla za oko 40 posto, ali to možda neće biti dovoljno za dalje potrebe kompanije i bankrot nije tako daleko.

Američki Fisker bi mogao da prođe bolje što se finansija tiče, ali i oni su u velikim problemima sa kašnjenjem razvoja, proizvodnje i isporuke svojih vozila. Jedino svetlo u mraku je Rivian. Analitičari ovoj kompaniji predviđaju trostruki porast prihoda za drugo tromesečje ove godine.

Bonus video: „Tesla vas bezbedno vozi do kućnog praga“ – Pa ne baš uvek

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar