Leto, sunce, vožnja i vetar u kosi. Zvuči kao san svakog vozača, jer kabrioleti ne samo da su prestižna klasa automobila već omogućavaju i vožnju bez krova koja budi sva čula. Ipak, kada vozite kabriolet, svako može da vas vidi, što kod pojedinih modela može da bude i mana.
Tokom prethodnih decenija bili smo svedoci mnogih modela koji su ostali bez krova, ali im to uopšte nije pomoglo na polju reputacije.
Naravno da svima prvo pada na pamet Yugo Cabrio, ali i u godinama posle, pa i nedavnim, bilo je sličnih primera kabrioleta, koji doduše sada nisu toliko popularni kao krajem prošlog veka. VW T-Roc, automobil koji je zamišljen kao krosover dobio je prošle Cabrio verziju koja je na neki način obesmislila funkciju ovog modela. Nekoliko godina pre toga, i Range Rover je predstavio Evoque u Cabrio verziji. Međutim, ovi modeli nisu ni blizu na skali blamantnosti kao 5 modela koje smo izdvojili u ovom tekstu.
Chevrolet SSR
Na papiru, Chevrolet SSR je bio sve što su kupci želeli od koncepta Super Sport Roadster koji je prikazan na salonu automobila u Detroitu 2000. Kako piše Autocar, dizajn je bio skoro isti, ali kupci su izgubili entuzijazam kada su saznali da će umesto šestolitarskog V8 agregata serijsku verziju pokretati nešto manji 5,3-litarski V8 sa samo 300 konjskih snaga.
Čak ni novi šestolitarski agregat koji je ugrađen u SSR 2005. godine sa 390 KS nije uspeo da spasi ovaj model. Ipak, ko vozi ovaj automobil koji je od početka bio na lošem glasu, ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 5,3 sekunde omogućiće mu da prolaznici ne primete ko je za volanom.
Chrysler PT Cruiser
Čak popularan polovnjak na srpskom tržištu, PT Cruiser u kabriolet izdanju trebalo je da donose imidž uživanja u životu, ali je ovaj kontroverzni model izgledao više kao da ste odustali od života.
Ipak, PT Cruiser imao je pristojan kabinski prostor za smeštaj četiri osobe u vreme kada su pristupačni kabrioleti mogli da se nabroje na prste jedne ruke. Kada je podignut, krov je dobro izolovao kabinu od spoljnih uticaja, a za podizanje ili spuštanje bilo mu je potrebno 20 sekundi.
Citroen C3 Pluriel
Francuska kompanija je na premijeri ovog modela tvrdila da je C3 Pluriel više automobila u jednom. Čudan mehanizam sklapanja i rasklapanja krova značio je da možete da birate da li želite samo panoramski krov celom dužinom ili potpuni kabrio, pa čak i pick-up.
U stvarnosti je to bilo malo drugačije. Transformacija C3 Pluriela iz jednog stila u drugi bio je proces komplikovan čak i za iskusne radnike na skelama. Ukoliko vam ipak uspe da uklonite sve delove krova, unutar prtljažnika nije bilo mesta za njih, pa je jedini način bio da ih ostavite u garaži. Idealno za iznenadne letnje pljuskove, zar ne?
Nissan Murano CrossCabriolet
Range Rover Evoque nije prvi krosover koji je ostao bez krova. Nissan je nošen velikim rastom prodaje u ovom segmentu pre 11 godina predstavio Murano CrossCabriolet za koji su mislili da će postati pravi hit u Americi.
Platneni krov kojim se upravljalo elektronski nije bio u dizajnerskom skladu sa ostatkom automobila, a kabriolete najbolje prodaje njihov izgled. Naravno, Murano CrossCabriolet nije postao glamurozni krosover kao što je japanska kompanija očekivala pa je povučen iz prodaje 2014.
Volkswagen Eos
Niko ne može da kritikuje Volkswagen zbog njihovog pokušaja da stvore kabriolet koji je jedan nivo iznad Golfa bez krova. Međutim, Eos koji je cenom bio konkurent BMW-u Serije 3 imao je iste agregate, prekidače i multimediju kao i drugi dosta jeftiniji modeli kompanije iz Volfsburga. To samo po sebi nije loše, ali bilo je teško opravdati njegovu cenu.
Kada su bili suočeni sa izborom, kupci Volkswagena su radije birali Bubu ili Golfa u kabrio izdanju. Sa druge strane, Eos jeste nudio više mesta na zadnjoj klupi od svojih rođaka, ali ne i veću zapreminu prtljažnika zbog tvrdog krova koji zauzima dosta prostora.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare