Foto:Shutterstock

Ekrani multimedijalnih sistema danas su postali standardna oprema gotovo svih automobila, ali su istovremeno deo opreme koja vozaču može lako da odvrati pažnju sa puta. Ekipa iz WhatCara analizirala je infotejment sisteme koji se trenutno nalaze na tržištu, a zatim su po pitanju ergonomije sklopili listu najgorih.

Kako bi proverili ergonomiju i faktor distrakcije, britanski stručnjaci su analizirali koliko se lagano može izvesti šest najčešćih operacija na infotejment sistemu. One uključuju: podešavanje temperature i brzine ventilatora, pregled programirane rute na navigaciji, otkazivanje rute, odabir radio stanice s liste dostupnih i pronalaženje parking mesta pomoću glasovnih komandi.

Prema listi, najteži sistem za korišćenje, s najvećim faktorom ometanja je 7-inčni ‘U Connect Live’ na Fiatu 500X. On se posebno istakao malim i nerazumljivim ikonama i lošim pozicioniranjem.

Foto:Fiat

Odmah iza njega su sistemi Škode Citigo iV, Peugeota 508 SW-a i Lexusa RX-a. U nastavku možete pronaći kompletnu listu.

1.Fiat 500X

2.Škoda Citigo iV

3.Peugeot 508 SW

4.Lexus RX

5.Honda CR-V

6.Nissan Juke

7.Toyota Corolla

8.Volvo S60

9.Jaguar XE

10.Škoda Kamiq

Kako bi izbegli smetnje u vožnji, stručnjaci za bezbednost u saobraćaju preporučili su mere, piše Auto Klub. ‘Vozač mora da se fokusira na kontrolu automobila i praćenje saobraćaja, jer svako odstupanje pažnje može dovesti do ozbiljne nesreće. Stoga u tom pogledu puno pomaže infotejment sistem sa jednostavnim prikazom’.

Osim toga, preporučuje se programiranje navigacijske rute pre početka vožnje. Za upućivanje telefonskog poziva ili drugo korišćenje infotejment sistema, najbolje je zaustavljanje automobila. U idealnom slučaju, kada imate suputnika, najbolje je zatražiti pomoć.

‘Ako ste putnik, nemojte odvlačiti pažnju vozaču. Ako primetite da je vozač umoran ili nepažljiv, privucite mu pažnju ili mu pomozite – na kraju krajeva, vaš život je u pitanju. Ako niste u automobilu, izbegavajte da pozivate ili šaljete poruku nekom za koga znate da je u to vreme za upravljačem’.

Bonus video: U Srbiji napravljen unikatni Mini iz gejmerskih snova

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram