Gucci
Foto: Gucci via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Prebogati svetski dizajneri koji od početka pandemije trpe velike gubitke, uporno pokušavaju da pošalju poruke o neophodnim promenama u svetu mode. Sve te pažljivo odabrane reči svode se na isto - pobediće kreativnost. Realnost pokazuje nešto potpuno drugačije.

Kada pričaju o kreativnosti koja će pobediti komercijalne zahteve tržišta, Pierpaolo Piccioli, Alessandro Michele, Virgil Abloh, Silvia Venturini Fendi, Maria Grazia Chiuri, Olivier Rousteing u tekstu objavljenom u magazinu Vogue ne pominju da će u naletima te iste kreativnosti možda sniziti cene svojih luksuznih komada. Luksuz će ipak ostati skup i posle apokalipse.

Korona moda
Foto: Fashion PPS / Bestimage / Profimedia

S druge strane i najveći modni zaljubljenici su tokom pandemije shvatili da previše novca daju na preskupe komade. Prioriteti su se prosto promenili, pa i bogati ljudi više ne žele da investiraju u farmerke od 2.000 evra već u flašu vina od 1.000.

Opala je na primer potražnja za farmerkama, a porasla za udobnim, a kvalitetnim kućnim haljinama i kimonima. Brushalteri, posebno oni sa žicom su prva stvar koje smo se odrekli kad smo se zimus izolovali u kuće, a ništa bolje nisu prošle ni cipele i kaputi. I iako je zima sad već daleko iza nas, neke modne navike s početka pandemije su se zadržale i deluje kao da će potrajati.

Strogi kostimi, odela i korporacijski „dress code“ možda neće prestati, ali gomila ljudi koji su bili u izolaciji svedoče da su imali vremena da razmisle šta zaista nose iz svojih garderobera i u čemu se osećaju prijatno, pa su samim tim promenili način na koji se oblače i na poslu, posle popuštanja mera. Zato sad cela radna nedelja stilski više podseća na „opušteni petak“ nego na strogi ponedeljak.

Pročitajte još:

Jedan vlasnik dva butika u Londonu je dobro primetio da se vodeći svetski dizajneri zapravo nisu dobro adaptirali novonastaloj situaciji.

„Šalju mi slike kolekcija za proleće-leto 2021. i nisam uveren da su dizajneri napravili zaokret koji je neophodan. Toliko odeće je kreirano za poluformalno kancelarijsko okruženje – blejzeri, pantalone… A nisam ubeđen da je to ono što će žene želeti sledeće godine“, rekao je Nikola Hibon Džekson.

Da li ste možda vi probali da ponovo uđete u svoje skini farmerke posle karantina? Masa žena svedoči da jesu, ali su ih momentalno skinule jer nisu mogle da podnesu osećaj stezanja. Devojke se odriču džinsa i umesto toga uskaču u dugačke suknje, pidžama komplete od svile koje oblače i za posao i za izlazak.

A da li će stvarno kovid baciti u zaborav farmerke? Ne ako pitate Diesel. Ovaj brend tvrdi da ima antivirusni model koji ubija 99 odsto korona đavolčića za samo dva sata. Stručnjaci ne veruju baš u to, ali čelnici brenda ne odustaju.

Njujork
Foto: Richard B. Levine / ddp USA / Profimedia

Vrhunska moda možda i dalje nije udobna kao što bismo želeli, ali smanjena prodaja ekstravagancije i manje zarade modnih kuća će neminovno dovesti do promena u ponudi. I to se ne odnosi samo na odeću, već i na kosu, kozmetiku, šminku, mirise.

Maska
Foto: Jan Scheunert / Zuma Press / Profimedia

„Osećam se kao da sam razbila tiranijske ostatke patrijarhata, a neke promene će biti trajne. Više mi ne pada na pamet da trpim bol tokom raznih tretmana, depilacija. Shvatila sam da dosta toga mogu i sama, bez stezanja zuba i bespotrebnog trošenja para. Kad je odeća u pitanju, oslobodila sam se viškova i ubuduće ću dobro razmisliti šta ću zaista nositi i na šta se isplati potrošiti veću sumu. Nikad više 100 krpica koje ničemu ne služe, a u trendu su. Trend su moj bebi dol, i ogrtač, i široka svilena haljina, ako ja tako kažem…Trik je samo u tome kako sve to kombinuješ da izgleda vrhunski“, rekla je Viktorija iz Rima, nekadašnja šopoholičarka zaposlena u jednoj marketinškoj agenciji.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar