Foto: printscreen Patricia @Mowgli_Lincoln

Pojavio se novi uznemirujući trend na TikToku - korisnici se pretvaraju da su žrtve holokausta koje su sada u raju.

Korisnici TikToka na snimcima nose šminku koja imitira opekotine ili modrice, a pritom objašnjavaju kako su umrli u nacističkim logorima smrti.

Pročitajte još:

U drugoj verziji ovakvih snimaka ljudi glume Jevreje koji su stradali tokom Drugog svetskog rata, u nekim slučajevima koristeći sliku mreže logora Aušvic kao pozadinu snimka.

Neki čak nose žutu Davidovu zvezdu, poput onih koje su Jevreji bili prisiljeni da imaju na rukavu. Drugi oblače prugaste košulje, da oponašaju uniforme iz koncentracionog logora koje su nosili zarobljenici.

Video snimci imaju heštegove #Holocaust i #heaven, a pregledani su hiljadama puta na platformi. Oni su deo šireg TikTok žanra – videa u kojima korisnici snimaju sadržaj iz perspektive prvog lica.

Ipak, oni koji snimaju ovakakav sadržaj možda nemaju lošu nameru – već je ovo samo njihov neukusan pokušaj da ožive svest o holokaustu.

Pročitajte još:

Sedamnaestogodišnja devojčica iz Nju Džersija koja nije želela da bude imenovana, rekla je za Insajder da se u svom TikTok video snimku pretvara da je žrtva holokausta da bi „obrazovala ljude“ i zato što se osećala kao da je „važno da podeli njihove priče.“

Njen lik u snimku je deportovan sa porodicom u Aušvic, gde su svi ubijeni u gasnim komorama.

„Oduvek me zanimala istorija holokausta i samo sam želela da napravim kreativan video snimak koji ljude informiše o tome na TikToku. Nikada mi nije bila namera da bude uvredljivo“, ispričala je.

U međuvremenu je uklonila snimke.

Uprkos dobroj nameri, brojne kritike ovog trenda ukazuju na to da se snimci mogu kategorisati kao „traumatska pornografija“ jer uznemiruju osobe kojima su porodice stradale u logorima.

„Imitiranje iskustava holokausta je nepoštovanje žrtava, preživelih, to je trivijalizacija istorije“, izjavila je Dajen Salcman, direktorka Muzeja holokausta u SAD.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare