Podeli:
TikTok
Foto: BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Možda u Srbiji mnogi još nisu čuli za TikTok, ali kako je krenulo, uskoro ćemo se svi preseliti tamo, s obzirom na to da se radi o trenutno najpopularnijoj društvenoj mreži na svetu.

Iz kineske kompanije ByteDance, koja stoji iza ovog projekta, objavili su da je broj korisnika aplikacije nedavno premašio dve milijarde, a ovaj eksplozivni uspeh pripisuje se karantinu zbog pandemije koronavirusa. Ljudima je, prosto, trebalo nešto za razbibrigu, a kratki humoristični video sadržaji na TikToku pokazali su se idealnim za to.

Samo u prvom kvartalu 2020. ova  kompanija je zabeležila 315 miliona preuzimanja, što je TikTok postavilo na vrh liste aplikacija sa najvećim brojem instalacija tokom jednog kvartala. Na prvom mestu po broju korisnika trenutno su Indija i Kina, a odmah iza njih I SAD, sa 165 miliona instalacija.

Prvi gigant posle šest godina

Brojem od preko dve milijarde preuzimanja ne može se pohvaliti mnogo aplikacija na svetu. Naprotiv, spisak je vrlo kratak i čine ga, na vrhu liste, Gmail, YouTube, Facebook, WhatsApp, Instragam i Messenger, koji su ovu brojku dostigli još 2014. TikTok je prvi koji im se pridružio u tom elitnom društvu.

Aplikacija je inače prvo lansirana u septembru 2016. pod imenom Douyin u Kini da bi 2017. ime bilo promenjeno u ovo koje znamo, a proizvod pušten na svetsko tržište. Masovnu popularnost stekao je među tinejdžerima, međutim, poslednji meseci značajno su promenili demografiju korisnika, pa se beleži sve veći rast onih starijih.

Pročitaj i:

Možemo slobodno reći da su trenutno, manje-više, svi na TikToku. Poznate ličnosti, influenseri, TikTokeri, uticaj zasnivaju na broju pratilaca koji se mere u milionima. Najviše fanova ima Čarli D’Amelio – 53,2 miliona, koja svoje snimke zasniva uglavnom na različitim načinima plesa, a imaju i po više od 30 miliona pregleda. Sve ukupno, njeni video-snimci imaju 6,3 milijarde lajkova.

U poslednje vreme govori se o tome da bi YouTube mogao da parira TikToku, pa se dosta govori o aplikaciji YouTube shorts koja bi imala isti koncept, prenosi portal objektiv.rs.

Instagram funkcija Stories i aplikacija Snapchat su, naravno, popularni trendovi najsličniji TikToku.  Međutim, veoma često se video-snimci sa TikToka objavljuju na Instagramu, dok se suprotno baš i ne dešava.

Ključ uspeha

Možda upravo zbog toga što su mnogima Instagram i Snapchat dosadili, TikTok dobija toliko na popularnosti. Jednostavan je za korišćenje, poseduje već poznate funkcije lajkovanja i mogućnosti da se snimci razmenjuju s osobama koje pratite. Ipak, s obzirom na to da ne donosi ništa novo, možda i ne možemo da kažemo da postoji pravi ključ popularnosti koji TikTok odvaja od ostatka aplikacija.

U pitanju je internet trend, a sa njima se nikad ne zna – možda je samo pitanje vremena kada će i ovo dosaditi korisnicima, pa će preći na nešto drugo, kao što se svojevremeno desilo i sa dosta sličnom, a sad već nepostojećom aplikacijom Vine.

A vi i dalje nemate profil?

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar