Ako se pitate zašto vaša šminka nikad ne izgleda podjednako dobro kao kod "beauty" influensera na Instagramu, čak i ako koristite iste proizvode, odgovor je vrlo jednostavan - zato što niste na Instagramu, nego u stvarnom životu.
Brojni kratki video tutorijali na Instagramu, koji vam pokazuju kako da nanesete šminku na najnoviji i najpopularniji način, umeju da izgledaju gotovo magično. Primera radi, poznata blogerka Huda Katan, koja je pokrenula čitav trend nanošenja tečnog hajlajtera na celo lica pre samog pudera, na snimcima izgleda kao da ima potpuno savršenu kožu nakon šminkanja.
Naravno, nanošenje debelog sloja hajlajtera ispod tečnog pudera je odmah postalo trend. Međutim, ubrzo se ispostavilo da takva šminka ne izgleda dobro nigde osim na Instagramu. Kako su pokazale brojne Jutjuberke koje su pokušale da prate Hudine tutorijale, ovakva šminka može da izgleda super na kameri, ali se većina slaže da se nikad ne bi tako šminkale u stvarnom životu, jer koža jednostavno ne izgleda dobro kad na nju nanesete sve te slojeve.
Slična je situacija i sa Farom Dukai, koja stoji iza brenda Farsali, koja će vam pokazati kako da za svega pet minuta izgledate kao boginja bez ijedne pore.
To sve, naravno, pod uslovom da možete da nanesete ulje na lice, direktno pre tečnog pudera, i da sve to na kraju fiksirate puderom u prahu, nakon čega sledi nekoliko slojeva konture i spreja za fiksiranje. Da li izgleda sjajno na kameri? O, da!
Da li ćete uspeti da postignete isti efekat i u stvarnom životu? Jako teško. Veća je verovatnoća da će puder krenuti jako brzo da se skida sa lica, a svaka borica oko očiju će biti istaknutija nego inače.
A kad smo već kod očiju, mačkasti oblik je ubedljivo najpopularniji trend ovih dana, ali više se ne postiže samo šminkom, već i posebnim samolepljivim tračicama, koje su skrivene u kosi. Ova fora se koristi i na Instagramu, i na crvenom tepihu, ali u 99 odsto slučajeva se to ne vidi na slikama.
Naravno, ovakva šminka i trikovi postoji s razlogom. Instagram je ogromna platforma i influenserima je to bukvalno posao, pa je sasvim logično da će postojati i šminka za tu platformu – baš kao što, uostalom, postoji i šminka za film ili pozorište.
Međutim, ono o čemu treba povesti računa jesu (ne)realna očekivanja koja ovakvi tutorijali postavljaju. Baš kao što smo razgraničili svakodnevnu od svečane šminke, vreme je da prihvatimo i da Instagram šminka predstavlja potpuno odvojenu kategoriju i da je kao takvu i posmatramo: super za slike, neizvodljivo u realnosti.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: