Zbog stihova koji su povredili osećanja i uzbunili čuvare tekovina NOB-a, ali i tragičnog događaja kojim im je otpočela jugoslovenska turneja 1982, "Riblja Čorba" je mesecima bila na meti organizovane hajke sve dok u njenu zaštitu nije stala upravo boračka organizacija. Ispostaviće se kasnije, ne zbog ljubavi prema "Čorbi", već zbog atraktivne Sarajke, za kojom "zvižde djeca i ozbiljni ljudi".
Taman što se u javnosti stišala buka koju je za sobom ostavio debi-singl tada anonimne maturantkinje XIV beogradske gimnazije i njene pesme „Mustafa“, te „crvenih saksija na glavama“ o kojima se do iznemoglosti diskutovalo po štampi kao o mogućem ataku na osećanja pojedinih naroda i narodnosti, „Riblja Čorba“ je krajem te 1981. objavila svoj treći, i po mnogima najbolji album „Mrtva priroda“.
Za razliku od maturantkinje Dragane Šarić i tek rođene Bebi Dol, koja je sama nebrojano puta pokušala da objasni da je njen solo prvenac zapravo omaž Lorensu Darelu i „Aleksandrijskom kvartetu“, afirmisani roker Bora Đorđević nije ni morao da se osvrne na Remarka i svoju pesmu „Na zapadu ništa novo“.
Umesto njega, vozdigli su se čuvari tekovina NOB-a i okomili na stihove „za ideale ginu budale“ i „kreteni duže bune i ginu“, te izričito zahtevali od SUBNOR-a da se „Mrtva prioroda“ zabrani i povuče iz prodaje. Međutim, bilo je isuviše kasno.
Već početkom sledeće 1982. godine, „Riblja čorba“ je krenula na jugoslovensku turneju, kako bi promovisala „Mrtvu prirodu“.
Turneja je nazvana „Od Čačka do Beograda – Ko preživi pričaće“, a da je ime uistinu bilo zlokobno, pokazalo se već u njenim prvim danima.
Na koncertu u Zagrebu, koji je održan 8. februara u Ledenoj dvorani, u gužvi i stampedu koji su, kako je tada obrazloženo, nastali zbog loše organizacije, poginula je tinejdžerka Željka Marjanović (14), koja je doslovno pregažena, dok je još dvadesetak mladih povređeno.
Hajka koja je već uveliko trajala zbog stihova pesme „Na zapadu ništa novo“, nastavljena je i besprizornom upotrebom tragične smrti tinejdžerke, a sve u cilju konačnog obračuna sa Borom Đorđevićem i kontrolom nad opštom histerijom koju je „Riblja Čorba“ izazivala širom bivše države.
Delovalo je da grupa neće uspeti da se odupre svim pritiscima te da će „Ko preživi pričaće“ još jednom pokazati svu svoju zlokobnost time što je na posletku ni „Čorba“ neće preživeti. A onda je najednom sva halabuka, progon i hajka utihnula.
Vaskolikim braniteljima tekovina NOB-a i dušebrižnim čuvarima moralno-neiskvarene socialističke omladine, usta je zapušio niko drugi do – tadašnji predsednik boračke organizacije. Kada su se stvari konačno stišale, „Čorba“ je ušla u londonski studio da snima svoj četvrti album „Buvlja pijaca“, čije su pesme prethodno ispromovisane u kultnom filmu „Tesna koža“.
Mnogo godina kasnije, Bora Đorđević je u jednom intervjuu otkrio da boračka organizacija i njen tadašnji predsednik nije stao iza „Čorbe“ jer je bio njen fan, već zato što je, kako je naveo, „nečija švalerka htela da postane pevačica“, a da je on, kao afirmisani i obožavani hit mejker, trebalo da joj napiše pesmu. O kome se konkretno radi nikada nije otkrio, što međutim nije bio problem poznavaocima ondašnjim prilikama.
Tako je portal „Danas“, pre dve godine, u tekstu posvećenom 40. godišnjici Čorbinog albuma „Buvlja pijaca“, otkrio da je Bora tokom burne 1982. radio sa „Generacijom 5“, dečjim horom „Kolibri“, kao i da je potpisao naslovnu numeru „Seks bomba“ sa istoimenog debi-albuma sarajevske pop-pevačice u neuspelom pokušaju – Alme Ekmečić. Identifikacija misteriozne „švalerke“ se tada činila uspešnom.
Zanosna i vitka plavuša, izraženih atributa, kojoj su lični pečat davale i po koje nesavršenosti, bila je nesumnjivo jugoslovenska seks -bomba s početka osamdesetih, ovekovečena i titulom druge pratilje mis Jugoslavije Jadranke Banjac.
Nazivali su je jugoslovenskom pretečom Samante Foks i Sabrine, budući da je spot za njenu najpoznatiju pesmu, a koju je podsetimo, isporučio Bora Đorđević, a producirao Enco Lesić, pratio video-spotu čijem su fokusu bili kupanje i tesan bikini.
Almine vokalne sposobnosti, koje u „Seks bombi“ zvuče poput Mini Maus na helijumu, bile su, razumljivo u drugom planu, naspram njenog atraktivnog izgleda.
Originalni spot dospeo je na Jutjub pre desetak godina, i jedno vreme je bio apsolutni hit na društvenim mrežama, kako zbog same Alme i njene interpretacije, tako i zbog Borinog teksta: U gimnaziji profesor fiskulture/Reče mi dobro si razvijena/Čovjek je volio avanture/I pazio da ga ne vidi žena/Mladi zaborave neiskustvo/stari zaborave starenje/I svi u meni gledaju samo običnu ženku za parenje/Seks bomba dar majke prirode/Seks bomba savršene grudi/Seks bomba dar majke prirode/ Zvižde za mnom djeca i ozbiljni ljudi.
BONUS VIDEO: O Bori Đorđeviću i njegovim prijateljima iz detinjstva iz Čačka