Pevačica je otkrila i tajnu svog velikog hita.
Vesna Pisarović je tokom dvehiljaditih bila jedna od najpopularnijih pevačica na našim prostorima.
Gotovo da nije bilo moguće zamisliti žurku bez nekog njenog hita, a posebno su se izvajali: „Da znaš“, „Neka ljudi govore“, „Dolje na koljena“, „Da sutra umrem“, „Za tebe stvorena“, „Bježi od mene“ i drugi.
Ona se iznenada povukla sa estrade i odlučila da se oproba u drugačijoj vrsti muzike, tačnije u džezu, te je svoje znanje usavršavala u Berlinu.
Sada smo porazgovarali sa Vesnom o njenoj karijeri i daljim planovima.
Svojevremeno ste bili jedna od najpopularnijih pevačica na našim prostorima, a onda ste se odjednom povukli sa scene. Da li je i koliko bilo teško doneti takvu odluku?
„Bilo je ustvari tako lako i jednostavno doneti tu odluku. Naprosto, muzika je dozivala da se krene dalje. Radeći tada na svom poslednjem pop albumu osećala sam se skučeno s muzičkim znanjem koje sam imala, vrtela sam se ukrug, a prsti su odlazili uvek na ista mesta na klaviru. I jedan posve slučajan odlazak na koncert nemačkog improvizatora Petera Brötzmanna mi je dao odgovor na moja htenja i pitanja. Oduševio me svojim tonom, energijom, dijalogom s bubnjarom s kojim je tu noć svirao i dao mi podstreha da krenem u jedan novi muzički svemir“.
Promenili ste i muzički pravac. Da li danas više uživate u džez ili pop muzici?
„Pop i džez su svakako načini muzičkog performansa, zaista vrlo različiti, čak i nespojivi. Iako svaki od njih ima svoje putanje i svoje čari, svoje velikane i svoje mađioničare. Estrada je deo šoubiznis industrije: to je jedna velika medijska proizvodnja slika, gde je muzika tek u drugom planu, a u prvom je više naglasak na svojevrsnom kultu ličnosti. I zaista su to dva različita sveta – ništa ne može zameniti intenzitet i ekstazu nekoliko hiljada ljudi koji u jedan glas skandiraju refrene pop pesama, ali ujedno, ništa, takođe, ne može zameniti intenzitet jednog neočekivanog trenutka muzičke improvizacije, koji nastaje na sceni u dijalogu s drugim muzičarima i publikom“.
Šta je Vaš najveći poslovni izazov, a šta najveći uspeh?
„Muzika je uvek moj izazov. I kad se ona dogodi s muzičarima na pozornici, a publika to oseti i prepozna, onda je to uspeh“.
Živeli ste na nekoliko lokacija. Gde se danas najviše odećate „kao kod kuće“?
„Kad se jedanput otisneš, svaki put je sve lakše i lakše. I u Zagrebu i u Berlinu imam krasne kolege s kojima delim muziku i muzički zanos i to je za mene dovoljno da mogu reći da „sam kod kuće“.
2002. godine ste predstavljali Hrvatsku na Pesmi Evrovizije. Vidite li sebe, možda, ponovo na tom takmičenju nekad?
„Ako bih imala neku muzičku ideju koja je dovoljno originalna ili provokativna – zašto ne“.
Da li ste ispratili ovogodišnju Evroviziju i, ako jeste, kako Vam se dopala srpska predstavnica Ana Đurić Konstrakta?
„Ona je upravo imala to što maločas spomenuh“.
Evroviziju je ove godine, između ostalih, vodila i pevačica Laura Pauzini. Svojevremeno su se mogla čuti poređenja njene pesme „Se fue“ i Vašeg hita „Da znaš“ koji imaju istu melodiju. Da li Vam je njena pesma bila inspiracija ili je u pitanju slučajnost?
„‘Da znaš’ je prepev njene pesme „Non ce“ (italijanska verzija pesme ‘Se fue’)“.
Koga sa domaće scene najradije slušate? Da li ste u kontaktu sa nekim od kolega?
„S domaće scene najradije slušam Dimitrija Dimitrijevića“.
Kakvi su Vam dalji poslovni planovi?
„Osim završenog, ali još neobjavljenog albuma sevdaha, na kojemu sam radila zadnjih godina, čeka me dosta lepih koncerata, što pop, što džez. I čeka me povratak radu na pop albumu kojim sam se bavila kroz ovo pandemijsko razdoblje“.
BONUS VIDEO: Sara Jo: Konstrakta me je pozvala dan nakon finala da vidi kako sam
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.