"Zanimljivo je kadriran video - ne vide se ruke govornika, a šake nam mnogo govore o otvorenosti u komunikaciji, o iskrenosti ili želji da se nametne sopstveni stav. Kada su ruke okrenute na gore - radi se o gestu koji implicira iskrenost, dok šake okrenute na dole govore o dominaciji i težnji da se uspostavi kontrola. Dakle, u ovom videu mogu da tumačim samo ton i vrlo malo gestova lica, a i jedno i drugo ukazuje na to da se Branislav drži onoga u čemu je svoj na svome - glume. Da li mu verujem? Ne verujem mu", kaže za Nova.rs psiholog i stručnjak za govor tela, Ana Mirković, analizirajući Lečićevu predstavu za javnost koju je sinoć priredio poslavši snimak u kom se obraća prvo novinarima, a zatim i svojoj žrtvi Danijeli Štajnfeld.
Glumac Branislav Lečić, kog je mlađa koleginica Danijela Štajnfeld optužila za silovanje, nakon „pretnji“ poligrafom koji je obećao da će „proći čak i bez bensedina“, i nakon sramotnog audio snimka koji već dva dana kruži internetom, a u kom dobro poznat glas, objašnjava kako „on ne stavlja u ono što ne poštuje“, odlučio je da sada i ekranizuje svoju „odbranu“ i da sa istom izađe u javnost. Da je šesnaestominutni video Branislava Lečića, u kom je pokušao da od sebe napravi žrtvu, zapravo samo jedna loša predstava objašnjava za Nova.rs i psiholog i stručnjak za govor tela, Ana Mirković.
„Mislim da je ovo jedan pripremljen monolog u kom on koristi svoje glumačko umeće da, optužujući koleginicu za manipulaciju i dobro skovani plan da njemu naudi, pokušava da sebe predstavi kao žrtvu. Njegova namera da se uzburkane strasti smire (koju navodi kao razlog obraćanja) nije iskrena, njegov ton je otpužujuć, hostilan prema koleginici, čak omalovažavajuć i pežorativan“, kaže na početku svoje analize Mirković, osvrćući se zatim posebno na Lečićev govor tela, te mimiku iz koje je, kaže, mogla da izvede samo jedan zaključak.
„Zanimljivo je kadriran video – ne vide se ruke govornika, a šake nam mnogo govore o otvorenosti u komunikaciji, o iskrenosti ili želji da se nametne sopstveni stav. Kada su ruke okrenute na gore – radi se o gestu koji implicira iskrenost, dok šake okrenute na dole govore o dominaciji i težnji da se uspostavi kontrola. Dakle, u ovom videu mogu da tumačim samo ton i vrlo malo gestova lica, a i jedno i drugo ukazuje na to da se Branislav drži onoga u čemu je svoj na svome – glume“, kaže Ana Mirković i dodaje:
„Kada postoji korelacija između onoga što govori i onoga što misli – svaki gest neverbalne komunikacije nam to dokazuje. U ovom videu i izostanak neverbalnih gestova ukazuje na samokontrolu i vežbu sa intencijom da osudom druge strane, dobije iskupljenje za sopstvene greške“, objašnjava ona i izvodi konačan zaključak osvrćući se na kompletnu sliku koju smo imali prilike da vidimo i čujemo u Lečićevom javnom obraćanju.
„U ovom videu Lečić, posmatran u kontekstu izjava, snimaka i svega što sam već saznala o ovom slučaju, ne deluje kao neko za čiju “žensku dušu” treba brinuti. Deluje kao jedan arogantan i samoljubiv čovek koji je svestan pozicije u kojoj se nalazi, ali nikako i svestan odgovornosti za ono za šta ga Danijela optužuje. Da li mu verujem? Ne verujem mu“, zaključuje psiholog Ana Mirković za Nova.rs.
Podsetimo, Danijela Štajnfeld je prvi put u svom filmu “Zaceli me” izjavila da je silovana, dok je javnost u ponedeljak saznala da za to optužuje Branislava Lečića. Nakon ovog događaja Danijela je rešila da se preseli u Ameriku.
Nakon što su u javnost dospele pomenute informacije, Branislav Lečić se oglašavao više puta, gde je između ostalog i rekao da je spreman da ide na poligraf, te da su optužbe Danijele Štajnfeld gnusna laž.
U međuvremenu, Beogradsko dramsko pozorište je na zahtev većeg dela ansambla predstave “Kad su cvetale tikve”, odlučilo da izuzme Lečića iz predstojećih igranja.
Lečić je danas inače saopštio i da se povlači iz sa čela pokreta Demokrate Srbije.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare