Da je živeti u Srbiji lako, u Srbiji bi živeo svako. Ako na tren pokušamo da stavimo na stranu sve političke i društvene događaje koji nas na svakodnevnom nivou iznova potresaju, uvidećemo da ni na estradi situacija nije mnogo drugačija.
Jedina konstanta u ovoj zemlji je činjenica da nas gotovo svakog jutra kada otvorimo oči dočekaju vesti na koje reagujemo sa nevericom. Može li na ovo čovek da se navikne, pa da vremenom uspe sebi da napravi malu oazu mira u kojoj politički akteri ne iskaču sa malih ekrana, pitanje je koje sebi svakodnevo postavljamo. I dok u tome ne uspemo suočeni smo sa brojnim malim i velikim „potresima“ koji nas remete u želji da svoj život živimo onako kako želimo.
Pozitivna strana estradnih vesti jeste da nas one u većini slučaja zabavljaju i ne nose toliku težinu u kontekstu smera u kojem idemo. Ali, ponekad se i u svetu zabave potkradu teme koje su usko povezane sa trenutkom u kojem se nalazimo.
Tako smo tokom samo nekoliko dana protekle nedelje imali događaje koji su nas nasmejali, ali i postavili neka važna pitanja. Pa, krenimo redom.
Pevač Milan Tipalović Topalko je jednom naizgled naivnom objavom na svom Instagram nalogu pokrenuo lavinu reakcija. Sve je počelo tako što je njegovo gostovanje u jednoj emisiji „koja je mnogo lepa“ prekinuto da bi se narodu sa javnog servisa obratio, ko drugi nego – predsednik lično.
Topalko je samo želeo da uživa u programu koji prati godinama unazad i da, kako je objasnio, „uz kafu i dva kuvana jaja“ provede kvalitetno vreme sa članovima svoje porodice.
„Ali i to mora da se prekine kao da je počeo rat i bombardovanje“, rekao je on u intervjuu za Nova.rs, očito ogorčen, dodajući da predsednikovo svakodnevno pojavljivanje na udarnim terminima „psihički loše utiče na njega“.
Njegova objava naišla je na brojne pozitivne reakcije, a usledili su i duhoviti komentari poput onog – da li je Topalko novi vođa opozicije? I ovo bi bilo smešno, da nije tužno. Topalkov javni istup i kritika vladajućeg režima došla je kao iznenađenje – poznate ličnosti retko se usuđuju na ovaj korak, a još manje one koji su deo estrade. Na glumce smo navikli, ali pevači narodne muzike? Pokušajte da se setite bilo koga osim Seke Aleksić i sada Topalka i biće vam jasno da je ovaj deo muzičke scene u hroničnom nedostatku hrabrosti.
„Meni je bog dao svoj glas i ja sam sa svojim glasom i sa svojim poslom sebi život krojio i od toga živeo. Dužnost je moja, kao javne ličnosti, da kažem svoje mišljenje i kada bi svako u ovoj zemlji rekao svoje mišljenje onda bi ova zemlja mnogo drugačija bila. A ne zarad svojih interesa da ćutimo“, pričao je Topalko za naš portal.
Iste večeri kada je Topalko pomenutom objavom uzdrmao učmalu estradu, dešavalo se i finale takmičenja „Pesma za Evroviziju“. Ko bi rekao da će izbor za srpskog predstavnika na Evroviziji moći da pokaže svu polarizovanost našeg društva? Iako svake godine imamo priče o „nameštenom izboru pobednika“, kao i tome da li odabrani takmičar „dovoljno dobro predstavlja Srbiju“ (setimo se prošlogodišnjeg pobednika Luka Bleka i besramno aludiranje jednog dela javnosti na njegovu seksualnost), ove godine smo, čini se, otišli korak dalje.
Pobednica Teya Dora i njena pesma „Ramonda“, koja govori o stradanjima u Prvom svetskom ratu, sa jasnom aluzijom na to uz pomoć sveta koji simbolizuje upravo to, za neke nije dovoljno patriotska. Drugoplasirana Anđela Ignjatović Breskvica, koja je dobila najveći broj poena od publike, ali ne i od stručnog žirija, nakon finala proglašena je za takmičarku koja je „pokradena“ od strane „druge Srbije“.
A, najveći krivac za sve je – reperka Sajsi MC. Žena koja je pratila svoj unutrašnji osećaj i vodeći se njim Breskvicu „preskočila“ kad je davala poene, napada je danima od strane nepoznatih ljudi na društvenim mrežama, ali i od pojedinih kolega. Situacija je kulminirala kada ju je Breskvica prozvala u emisiji „Amidži šou“, kada su je pitali da li bi pre otišla na kafu sa Sajsi ili sa Marijom Šerifović.
„Sa Marijom, zato što mislim da ona može ipak da mi da neki savet o pevanju“, rekla je Anđela, još jednom pokrenuvši debatu o tome da li je zaista „slatka i naivna pevačica“ ili je ovim potezom jasno pokazala da ne vrednuje Sajsi MC i njen sud na takmičenju.
I dok jednima „Ramonda“ nije dovoljno patriotska numera, drugi smatraju da Breskvičina „Gnezdo orlovo“ sadrži sve što bi jedna „srpska pesma“ trebalo da ima.
„Grmi, seva, pada grad i ruši gnezdo orlovo, tata kaže malom orlu ‘biće, sine, gotovo“, otići će crne ptice, vedro bićе ponovo'“, peva Breskvica, očigledno aludirajući na patnju i uzdizanje našeg naroda. Mnogi su u pojedinim delovima njene numere videli genocidne konotacije, pa i Hitlera, ali ti navodi odbačeni su od strane mlade pevačice, kao i celog njenog tima.
Dve struje – „tradicionalna“ Breskvica i „urbana“ Teya Dora izazvale su toliku pažnju, da se u debaru uključila čak i Milica Zavetnica. Ona je u jutarnjem programu jedne televizije rešila da se obruši na Sajsi MC, rekavši:
„Ako je Sajsi struka onda teško nama!“
Koliku polarizaciju je ovo takmičenje iznelo na površinu pokazuje i činjenica da su Breskvičini obožavaoci najavili protest ispred RTS u subotu, a u to vreme će se na istom mestu okupiti i poštovaoci rada Teya Dore. Čini se da Srbija trenutno nema većih problema od izbora predstavnika na Evroviziji jer protesta zbog, primera radi, cena osnovnih namirnica, nema.
„Borba“ između nazovi prve i druge Srbije videla se tokom nedelje iza nas na još jednom primeru. Glumica Anđela Jovanović je, naime, odbila da glumi sa Branislavom Lečićem u seriji „Radio Mileva“, zbog, kako je rekla, „neprijatnosti iz prošlosti“. Produkcija pomenutog sitkoma pružila joj je podršku, te je Lečić zamenjen Irfanom Mensurom.
A onda – tužba! I to od strane Branislava Lečića, kojem se nije dopalo što je zamenjen, objašnjavajući da sa glumicom nikada nije bilo neprijatnosti, već je tada, pre deset godina, „proveravao da li je dovoljno zrela da bi mogla da radi to što je nameravao“. On od Anđele traži 300.000 dinara zbog „povrede časti i ugleda“.
I ovaj slučaj podelio je Srbiju – dok je jedan deo javnosti na strani Jovanovićeve, drugi smatraju da je Lečić nepravedno odstranjen iz ekipe „Radio Mileve“. Mnogi podsećaju da je glumac oslobođen optužbi koje je protiv njega podigla glumica Danijela Štajnfeld, koja ga je optužila da ju je silovao 2012. godine.
Irfan Mensur, koji je zamenio Lečića u pomenutoj seriji, dao je svoj sud o svom prijatelju, a posebno se osvrnuo na optužbe Danijele Štajnfeld.
„Apsolutno bih podržao sve ove ljude koji apriori osuđuju Lečića, da je bilo koja pravosudna instanca stavila pod sumnju ono što je on učinio, a ne odluku onoga što je on učinio. Da li možete da zamislite kako se Lečić oseća u trenutku kad ima crno-belo na papiru da je oslobođen od svih mogućih insinuacija koje su prikačene, a da neke kolege i dalje uzimaju pravosudni sistem u svoje ruke“, rekao je on za Telegraf.rs.
Sa druge strane, producentkinja Snežana Penev istakla je da je Anđela „primer koji treba svi da sledimo“.
„Pitam se i ne razumem koji reditelj i koji producent je došao na ideju da angažuje Branislava Lečića? Može da prođe poligraf, može da tuži, može šta god, ali u našem poslu se jako dobro zna ko je ko“, navela je ona na Instagramu.
I tako smo za samo nedelju dana u Srbiji dobili tri vesti iz sveta zabave koje su na više načina povezane sa društvenom klimom u kojoj se nalazimo. Da li tužilaštvo radi svoj posao kako treba? Zašto se javne ličnosti u tolikom broju drže po strani i ne progovaraju o temama koje nas sve dotiču? Zbog čega oni koji to urade dobiju „poseban tretman“ tokom govora predsednika? I može li, ikada, muzičko takmičenje da prođe bez politike?
BONUS VIDEO: Slučaj Lečić vs Jovanović: Glumac traži da mu koleginica isplati 300.000 dinara zbog povrede časti i ugleda
BONUS VIDEO: Breskvica – Intervju nakon učešća na PZE