Anđela Ignjatović, poznatija kao Breskvica, važi za jednu od najpopularnijih mladih pevačica na našim prostorima, a u svojoj muzičkoj karijeri koja traje već nekoliko godina prošla je interesantan razvojni put i stekla armiju fanova.
Breskvica se našla u fokusu pažnje javnosti nakon što se publici predstavila na izboru Pesme za Evroviziju numerom „Gnezdo orlovo“, a reakcije nakon njenog učešća na ovom festivalu još se nisu stišale.
Pevačica je svojom numerom izazvala burne rekacije, te su jedni kritikovali tekst pesme kojem su pripisivali političku konotaciju, dok su drugi pružili podršku mladoj muzičarki u njenom nešto drugačijem izdanju od onog na koje je publika navikla. Od samog starta njena pesma se izdvojila, a ona je važila za favorita, što se dokazalo i u toku finalne večeri PZE, kada je ubedljivo osvojila glasove publike i našla se na drugom mestu iza Teya Dora, koja će predstavljati Srbiju na Pesmi Evrovizije u Švedskoj numerom „Ramonda“ i koja je pobedu odnela kada su se sabrali glasovi publike i žirija.
Nakon finala Pesme za Evroviziju Breskvica je postala glavna tema medija u Srbiji, ali i regionu, te se pisalo o njenoj numeri, značenju teksta, simbolici koju nosi, ali i konceptu nastupa, stajlingu i iznad svega njenoj promeni stila koja je postala posebno interesantna svima koji prate njenu karijeru. Kako je od samog početka stvarala muziku koja prati trendove, veliko iznenađenje za sve bilo je kada je Breskvica objavila pesmu sa etno motivima. I taman kada su krenuli da se nižu komentari o njenom „srbovanju“ i promeni žanra, mlada pevačica snimila je novu numeru „Čini“, kojom se vratila svom prvobitnom stilu, te se našla na meti brojnih kritika. I dok su mnogi videli njene prethodne poteze kao neadekvatno šetanje iz žanra u žanr i njen nedosledan pristup muzici koju stvara, drugi su ipak podržali stilsko i žanrovsko eksperimentisanje.
Anđela Ignjatović rođena je 19. maja 2001. godine u Beogradu, a pored pevanja, svira klavir i gitaru.
Svoj prvi singl „Utopia“ objavila je 2019. godine, a nakon toga i niz dueta sa tadašnjim partnerom Vojažem u periodu između 2019. i 2021. godine. Vojaž i Breskvica bili su jedan od najpopularnijih parova na domaćoj javnj scnei kada su u pitanju mlađe generacije, a njihova veza potrajala je do 2021. godine, kada su u januaru rešili da stave tačku na svoju ljubavnu priču koja je trajala dve godine. U toku njihove ljubavi stekli su ogromnu popularnost, naročito među mlađim generacijama, a jedna takva, tada nova pojava na muzičkoj sceni, da par koji je u vezi snima zajedno pesme u trenutno najpopularnijem muzičkom stilu, bila je dovoljno intrigantna za tinejdžere, te su se vrlo brzo probili na estradnoj sceni.
I dok je bila sa Vojažom, Breskvica je snimila duet sa Vukom Mobom pod nazivom „Кoraci u noći“ koji je postao veoma slušan. Par je objavljivao pesme pod okriljem izdavačke kuće „Generacija Zed“, a 2020. godine Vojaž i Breskvica osvojili su nagradu za najbolje YouTube zvezde na muzičkom događaju „Music Awards Ceremony“. Iste večeri, Breskvica je bila nominovana i za nagradu u kategoriji najbolji novi izvođač, a iste godine, usledile su dve nagrade na Oskaru popularnosti u Banaluci za otkriće godine i YouTube senzaciju.
Nakon raskida Vojaža i Breskvice došlo je i do prekida poslovne saradnje.
Breskvica je tada započela svoju solo karijeru singlom „Srećan put“, čiji je spot dostigao preko milion pregleda za samo 24 časa.
Za vreme pandemije kovida 19, održala je svoj prvi solo virtuelni koncert na muzičkoj platformi YouBox.
Breskvica je uspela da uprkos svojim godinama ostvari zapažene uspehe na muzičkoj sceni, te je u solo karijeri snimila pesme koje su postale veliki hitovi, među njima „Drift“, „Loša“, „Lutka“, a pored solo pesama, „Sava i Dunav“ i „Кo to tamo“, dva dueta sa Henijem, postigla su veliki uspeh, brojala milione pregleda i našla se na svim trending listama.
I nakon što je postigla prvobitni uspeh u trenutno popularnom muzičkom žanru prateći trendove, Breskvica je na početku ove godine uspela da iznenadi sve kada se pojavila na izboru za Pesmu Evrovizije i predstavila se numerom „Gnezdo orlovo“. U skladu sa pesmom koju je izvodila u etno stilu, pevačica je na bini nosila belu haljinu sa tradicionalnim srpskim pojasom, vezom, venčićem cveća u kosi i belim anđeoskim krilima na leđima. Njeno izdanje, kao i numera, privukli su ogromnu pažnju, pa su je jedni kritikovali zbog drastične promene stila, dok su joj drugi pružali masovnu podršku, o čemu govori broj glasova u finalu PZE, gde je Breskvica pokazala da je apsolutni favorit publike bez obzira što nije odnela pobedu.
Više puta je izrazila želju da predstavlja Srbiju na Pesmi Evrovizije, naglasivši da „pesma sa kojom bi se takmičila za predstavnika Srbije na nacionalnom takmičenju treba da oslikava zemlju po tekstu, muzici, scenskom nastupu i značenju”, a na sve negativne komentare odgovorila je da je oduvek želela jednu takvu pesmu, te je očigledno ispunila svoju želju i oprobala se i u ovoj vrsti muzike, što je publika dobrim delom podržala.
Nakon što su stišale burne reakcije posle finala PZE i nezadovoljnih fanova pevačice koji su smatrali da je ona zaslužila pobedu, Breskvica je objavila novu pesmu „Čini“ i ponovo se našla na meti brojnih komentara.
Naime, u novoj numeri Breskvica se vratila svom prvobitnom stilu, te je svetle tonove, diskretnu šminku, svedene stajlinge i etno motive zamenila zavodljivim pogledom, tamnim bojama koje dominiraju dok u spotu pomenute pesme nosi kožne kreacije koje su tviterši opisali kao „sado-mazo“ stil pevačice. Njen spot pratili su brojni komentari, od onih da je ova pesma označila „kraj srbovanja“, te da je njeno učešće na Pesmi za Evroviziju bilo „licemerno“ jer se predstavila u drugačijem stilu koji joj nije svojstven. Ipak, sa druge strane, mnogima se dopala nova numera Anđele Ignjatović, u skladu sa onim kako ju je publika navikla.
Bez obzira na sve negativne komentare, Anđela Ignjatović Breskvica jedna je od najpopularnijih pevačica na našim prostorima koja je sa samo 22 godine uspela da već izgradi muzičku karijeru, a uz svo osporavanje njenog stilskog eksperimentisanja, u svakoj fazi svog razvojnog puta uspela je da zadrži zainteresovanost publike za njen rad na muzičkoj sceni, a njene pesme ostale su podjednako slušane i u etno i u modernom stilu i pronašle svoju publiku.
BONUS VIDEO: Breskvica – Intervju nakon učešća na PZE