Otkako su društvene mreže postale hit mnoge zvezde nam više nisu tako daleke i nedodirljive. Svakodnevno možemo da zavirimo u njihove stanove, da gledamo privatne fotografije sa letovanja ili šta su to imali za ručak danas.
Iako sve deluje prilično naivno, iskreno i prijemčivo, iza svih tih „opuštenih“ Instagram naloga sa bezbroj „na brzinu“ ufotkanih selfija se krije pravi mali tim profesionalaca.
Pre svega, tu je jedna osoba koja ima ulogu tzv. „ghostwritera“ iliti „pisca iz senke“. Ovaj termin nam je poznat još odavno, jer su mnoge nazovi autobiografije poznatih ličnosti zapravo delo anonimnih pisaca koji su proveli neko vreme u društvu slavnih pevača ili glumaca, a potom njihov život pretočili u pseudoautobiografsku prozu, naovi „TeenStar„.
Isti slučaj važi i za društvene mreže putem kojih zvezde svakodnevno obaveštavaju svoju armiju pratilaca o svakom svom koraku. Po sopstvenom priznaju onih koji se bave ovim vidom pisanja, u pitanju je veoma stresan posao, jer se i za najmanju grešku (bilo slovnu ili gramatičku) dobija otkaz.
Oči celog sveta su uprte u objave koje postuju poznate ličnosti, a svaka reč koja nije na svom mestu može poslužiti kao odličan materijal za bombastične naslove. Neki „ghostwriteri“ su čak dobijali otkaz jednostavno jer se neki tvit ili opis ispod fotografije na Instagramu nije dopao zvezdi čiji je profil u pitanju.
„Često sam dobijao nerazumljive poruke sa naškrabanih jedva nekoliko reči o utiscima sa putovanja i to sam morao da pretvaram u priče koje će čitati milioni fanova“, otkrio je jedan nekadašnji „pisac iz senke“ za američke medije, a prenosi „TeenStar“.
Menadžeri virtuelnog života zvezda na društvenim mrežama takođe imaju za zadatak da organizuju prave male fotosešne koji treba da izgledaju kao nehotice zabeleženi selfiji.
I tako, dok vidimo Kim Kardašijan kako opušteno pije koktel pored bazena i uživa u tišini (kako nam opis ispod fotke kaže, prim. aut.) ne vidimo onih 5-6 ljudi koji su se potrudili da ovaj prizor izgleda tako rajski. I spontano, pre svega.
O fotošop umetnicima ne mora biti reči, naravno. Zar ste mislili da Kajli Džener satima sedi ispred kompjutera i uklanja strije u programu za obradu fotografija?
U svetu poznatih ništa nije slučajno, pa tako ni najmanji detalji na ovim fotografijama. Ako u uglu prizora na kom se Lejdi Gaga šminka pred izlazak na scenu ugledate bilo šta što na sebi ima logo – bilo da je u pitanju šminka, cigarete ili neki slatkiš, znajte da je to debelo plaćena reklama.
PR timovi velikih kompanija su shvatili da se milioni klinaca ugledaju na svoje uzore, te da će sutradan kupiti baš taj proizvod, jer ga konzumira i Dženifer Lopez ili Bijonse. Izravno spominjanje imena brenda, logično, košta mnogo više.
Naravno, svota novca koju poznati dobijaju zavisi od broja pratilaca koje imaju na svojim profilima, ali je, ipak, presudniji broj komentara po postu. Poznato je da se pratioci kupuju, tako da se računaju samo oni koji pišu čitave izlive emocija ispod fotografija svojih uzora.
Menadžeri poznatih ličnosti, takođe, mesecima unapred pripremaju strategiju objava na društvenim mrežama i razmatraju o učestalosti kojom će se, na primer, Rijana obraćati svojim pratiocima.
Isto tako, iako će to verovatno pokvariti radost mnogim klincima širom sveta, ali dok ste skakali po sobi od sreće jer vam je Bijonse lajkovala komentar ili čak odgovorila na poruku, verovatniji je scenario da je ona u to vreme koristila dragoceno slobodno vreme između nastupa, koncerata, intervjua i snimanja pesama da se posveti svojoj deci.
Mnogo faktora je uključeno i u samo vreme objava jer svetske zvezde na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu i sve češće TikToku prati cela planeta, tako da se uvek traži optimalno vreme za važne objave – kao što su premijere novih spotova, kako vest ne bi prekasno odjeknula u Americi ili prerano u Evropi.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.