Milica Đurđević Stamenkovski, Breskvica Foto: Milos Tesic/ATAImages, Antonio Ahel/ATAImages

U nedelji u kojoj se održalo nacionalno takmičenje za izbor za Pesmu za Evroviziju 24, a na kojem je učestvovala i drugoplasirana Anđela Ignjatović Breskvica sa pesmom "Gnezdo orlovo", političarka iz stranke "Zavetnici", Milica Đurđević Stamenkoviski, pružila joj je izuzetnu javnu podršku. Zbog toga, pitali smo političarku šta misli o novom stilu mlade pevačice koji je potpuno suprotan od onoga što nam je predstavila na PZE.

Nakon što je na republičkim i gradskim izborima u decembru prošle godine doživela totalni krah, te je kao deo koalicije Zavetnici – Dveri, Milica Đurđević Stamenkovski uzela manje od 3 odsto glasova i nije prošla cenzus na izborima u Srbiji, nastavila je da gostuje na režimskim televizijama – ali je umesto političkog plana i programa komentarisala neke „laganije“ teme, kao što je na primer Evrovizija.

PROČITAJTE JOŠ

Izjavila je tada u jutarnjem programu TV Pink da Srbija „ne treba da se priklanja evropskim stereotipima“, te je vrlo maliciozno naglasila da „mi ne šaljemo bradate žene“ – aludirajući na transrodnu pobednicu najprestižnijeg muzićkog takmičenja na svetu – Končitu Vurst, koja je 2014. godine odnela pobedu sa pesmom „Rise Like A Phoenix“ kao predstavnica Austrije.

Tada je nastavila u istom tonu, koristeći diskriminatorni govor, te je rekla da „mi ni ne znamo kog su pola pobednici Evrovizije“.

Milica Đurđević Stamenkovski je potom nastavila da govori o Evroviziji – pa je tako podržala i Breskvicu, učesnicu PZE’24, nacionalnog izbora za pesmu Evrovizije, koja je nastupala sa pesmom „Gnezdo orlovo“ i osvojila drugo mesto na takmičenju. Tvrdila je da je to „prava srpska etno pesma“, te da je „Srbija najbolje prolazila kada je slala svoje etno prepoznatljive pesme“.

Breskvica je, odgovarajući na pitanje novinara Nova.rs tokom samog takmičenja, rekla da je videla podršku koju joj je Milica Đurđević Stamenkovski pružila, te joj se ponovo javno zahvalila, ali je i izjavila da ne prati politiku, te da je ona, kako je rekla, samo umetnica i pevačica, odbijajući da odgovori na pitanje da li podržava Zavetnike i njihovu politiku, ili da li uopšte zna koja je njihova politika i šta je ono što Milica Đurđević Stamenkovski navodi kao svoj politički program.

Breskvica je osvojila najviše glasova publike, ali izgubila tokom zbirnih glasova publike i stručnog žirija u finalu Pesme za Evroviziju 24. Pevačica je isprva nezvanično podržavala protest organizovan na društvenim mrežama ispred Javnog servisa, a onda ga je i zvanično podržala i ohrabrila svoje fanove da dođu ispred zgrade RTS.

Međutim, pored okupljenih novinarskih ekipa i zaposlenih na RTS, te nekoliko policajaca koji su se pojavili na licu mesta, na protest se pojavilo samo svoje ljudi.

Pevačica je potom pompezno najavila i koncert u MTS dvorani, za koji je rekla da je humanitarnog karaktera – sa svrhom prikupljanja novca za oslikavanje manastira u Srbiji, a onda ga je vrlo brzo i otkazala rekavši da će „uskoro objaviti novi datum“, a da će novac biti vraćen onima koji su kupili karte.

Pevačica je juče objavila novu pesmu zvanu „Čini“, te se vrlo brzo is srpske narodne nošnje, etno zvuka i tradicionalnog narativa „presvukla“ i vratila na svoj prepoznatljiv imidž koji ju je i učinio slavnom. U spotu je seksipilna zavodnica obučena u crni lateks kostim, mokre kose, igra uz zavodljivu koreografiju i peva o ljubavi i seksu, kao što je to činila i ranije kada je snimala spotove kreirajući imidž „loše ali urbane krimi devojke“ – te u jednom od spotova čak i mlati pištoljem dok se vozi u brzim kolima na zadnjem sedištu.

Uzimajući sve ovo u obzir, kontaktirali smo političarku Milicu Đurđević Stamenkovski iz stranke Zavetnici, i pitali je da li je čula i pogledala novi spot mlade pevačice, te kako joj se dopada njena nagla promena – ili bolje reći, povratak na „fabrička podešavanja“, kako se šale korisnici društvenih mreža.

„Anđela nije etno pojac, ima svoj stil koji je prepoznat kod omladine, ali uprkos tome napravila je hrabar potez i na Beoviziji predstavila publici nešto drugačije. Gnezdo orlovo nije osvojilo žiri, ali jeste narod. Hvala joj na tome i želim joj puno uspeha u daljoj karijeri, uz savet da se ne obazire na komentare onih kojima se zamerila samo zato što je ponosna na svoju zemlju i narod“, rekla je Milica Đurđević Stamenkovski za Nova.rs.

Pesma izazvala puno kontroverzi tokom takmičenja

Pesma „Gnezdo orlovo“ se od početka objavljivanja numera izdvojila kao glavni favorit na takmičenju PZE24, pored Konstraktine pesme „Novo, bolje“, ali i pored pobedničke numere „Ramonda“, mlade umetnice Teya Dore koja će nas ove godine predstavljati na Evroviziji u Malmeu.

Međutim, zbog teksta pesme i nejasne konotacije, odnosno poruke koju pesma šalje, te puno metafora koje su pojedini korisnici društvenih mreža razumeli kao metafore koje govore o Kosovu, NATO bombardovanju, a neki su čak otišli toliko daleko govoreći da je pesma „genocidna“ – došlo je do podeljenosti publike i mnogobrojnih pitanja, da li takva pesma zaista treba da predstavlja Srbiju na najprestižnijem muzičkom takmičenju na svetu?

Breskvica je dva puta tokom četiri dana odbila da odgovori na pitanje Nova.rs o čemu zapravo peva u pesmi. Rekla je da „ostavlja publici da sama razume tekst kako želi“.

Tokom finalne večeri Pesme za Evroviziju 24, Breskvica je rekla da je povređena negativnim komentarima koji kruže društvenim mrežama. Tada je, ponovo, odgovarajući na pitanje novinara Nova.rs rekla da je pogađa to što ljudi misle da je pesma „genocidna“.

Međutim, uprkos ponovo postavljenom pitanju da demantuje takve navode ili da objasni tekst pesme i poruku koju želi da pošalje – Breskvica je dala isti odgovor – „Neka publika donese sud za sebe“.

Breskvica je završila kao drugoplasirana na Pesmi za Evroviziju 24, a pobednička numera je bila „Ramonda“, pesma mlade umetnice Teya Dore koja će ove godine braniti boje srpske trobojke u Malmeu, Švedskoj, u maju mesecu.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare