Haris Dubica važi za najtraženijeg režisera na Balkanu, u svojoj dugogodišnjoj karijeri sarađivao je sa najvećim zvezdama iz sveta sporta i šoubiznisa.
Najpoznatiji režiser na Balkanu, Haris Dubica gostovao je na portalu Nova.rs gde je promovisao svoj roman „Pisma snova“ koji je napisao tokom korone. On nam je tom prilikom otkrio i kako su izgledali njegovi počeci, kao i kako je raditi sa velikim zvezdama poput Gabrijela Batistute, Nikole Jokića, Lepe Brene, Dragana Bjelogrlića i drugih.
Trenutno je u prodaji peto izdanje romana „Pismo snova“, a nedavno ste u Beogradu napravili promociju knjige, kakvi su Vaši utisci?
„To je bila promocija u sedmoj državi, pripremamo šesto izdanje, postao sam kao pevač koji ima neku turneju, a knjigu sam izdao na leto prošle godine. Ovaj roman je izmišljenja priča, teško je i reći koji je žanr, radi se o životnoj priči rođaka fudbalera Ibrahimovića koji je 40 godina svakog dana slao pismo devojci u koju je bio zaljubljen…“

Ja bih pre očekivao neki film od Vas nego knjigu.
„Trebalo je da bude film. Desila se korona i imao sam dosta vremena za sebe, nijedan pevač nije želeo da izbaci spot koji smo pripremali, sve reklame su stale koje sam radio i onda sam počeo da pišem scenario za film, ali kada sam krenuo da pišem razmišljao sam koliko košta ta scena, pa hajde da je smanjim da ne košta toliko i onda sam posle 60. stranice odlučio da napišem knjigu.“

Od 2006. godine ste deo javne scene, sarađivali ste sa najvećim imenama iz sveta estrade i sporta, kako ste počeli da režirate?
„Bio sam DJ, puštao sam bitove jednom reperu, trebao mu je spot u jednom trenutku, on je imao prijatelja kamermana, a ja prijatelja montažera, nismo imali režisera, pa sam ja to uzeo da radim. Posle smo imali još neke projekte i onda sam krenuo da se bavim ozbiljno tim poslom kada sam upoznao Dina Merlina i odradili smo spot za pesmu ‘Deset mlađa’. Angažovao sam najbolje snimatelje, montažere i tako dalje. Spot je izašao 2008., a krajem 2009. je dobio nagradu za najbolji spot godine. Tu je krenuo bum, zvao me je Saša Kovačević, Marija Šerifović, Šako Polumenta i još mnogi, uspeo sam da godinu i po dana živim od toga – umetnost je od umetnosti živeti.“

Da li su najveće zvezde najlakše za saradnju?
„Jesu, treba im vremena da steknu poverenje, ali kada ga steknu – imaš rezultat, rasteš i tako se širiš. Velika je stvar radili projekte Dinu Merlinu, Lepoj Breni, radio sam velike reklame sa Nikolom Jokićem, Gabrijelom Batistutom i tako dalje. Prošle godine sam tri puta imao najgledaniji spot u čitavoj Evropi i to su naravno velike stvari gde čovek dobije poverenje.“

„Jedan klijenat, kada sam radio sa Batistutom, me je pitao da li znam što su mene angažovali, ja sam rekao da je verovatno zbog onoga što radim, a on mi kaže da ulivam poverenje ljudima da mogu da uradim ono što treba u određenom vremenskom roku. Sa velikim zvezdama uvek sklapamo ugovore i moramo znati koliko će trajati neko snimanje.“

Kakve su anegdote sa njima, sa Nikolom Jokićem?
„Nikola Jokić me jako prijatno iznenadio, ceo dan smo bili zajedno i u bekstejdžu, gledali scene, bili zajedno na pauzama. On ceo dan nije uzeo telefon, nije ušao na mreže, ne zanima ga taj svet. To mi je bilo jako veliko iznenađenje s obzirom da je jako mlad. To je možda i znak uspeha kada je čovek fokusiran.“

Da li je Lepa Brena imala neke posebne zahteve kada ste snimali spot?
„Prepustila mi je sve, tražila je nešto drugačije, pa smo odradili razne spotove, svaki izgleda drugačiji. U spot ‘Zar je važno da l’ se peva ili pjeva’, je bio Dragan Bjelogrlić, Nikola Kojo i tako dalje. Uradili smo spot gde se pojavljuju mnoge poznate pevačice koje u spotu liče na Brenu i još mnogo toga. Uradio sam najgledaniji Brenin spot ‘Boliš i ne prolaziš’ koji broji 47 miliona pregleda.“
„Kada smo snimali spot za pesmu ‘Zar je važno da l’ se peva ili pjeva’ išli smo u Tuzlu, imali smo Nikolu Koja na samo pola sata, vraćaj se u Beograd imaš Dragana Bjelogrlića samo 15 minuta, idi u Sarajevo, imaš pokojnog Aleksandra Petrović samo 45 minuta, to je bilo povuci potegni. Idi u Ameriku, idi na Tajland, sve je bilo napeto, ali sve je izgledalo kako treba. Što se tiče Brene, naučila me je dosta o biznisu, naučila me je da moramo da se borimo kroz život i da nikada ne stanemo.“

Ono što je zanimljivo, Vi ste prvi Balkanac koji je nagrađen za kulturu u Švajcarskoj.
„Jeste, dobio sam nagradu za kulturu u opštini u kojoj živim. Dino Merlin je bio govornik, bio je to prelep dan. Ceo život sam u Švajcarsoj, tamo živim i za sebe kažem da sam obrnuti gastarbajter, ovde zarađujem, a tamo živim. Ja sam porodičan čovek, volim da mi je familija na okupu, imamo avione, pa se svuda brzo stigne.“

Da li ste nekada bili zaposleni u nekoj firmi pre nešto što ste došli do šou-biznisa?
„Jesam, prodavao sam belu tehniku, svaki dan sam nosio kravatu, vozio auto, imao dobru platu, roditelji su bili ponosni na mene, ali ja sam zamalo upao u depresiju. Imao sam kolegu koji je imao 60 godina i koji je bio jako motivisan kada mu priđe baka i traži kesu za usisivač i onda odmah skače i traži. Ja sam ga gledao i razmišljao sam da li je ovo moja budućnost? Tako da sam uspeo da se prebacim na muziku, a onda iz muzike u video produkciju.“

Ceo intervju pogledajte u nastavku: