Foto: Privatna arhiva

Postoje devojčice i dečaci koji ne vole da se šminkaju, postoje i devojčice i dečaci koji to obožavaju i gotovo nikada ne propuštaju priliku da koriste šminku, a onda sam tu i ja, kojem nije toliko stalo do samih proizvoda ili mackanja po licu - već do Lejdi Gage, čiji sam veliki obožavatelj gotovo otkako se pojavila, kada mi je bilo svega osam godina - a čija je linija rodno neutralne šminke upravo stigla u Evropu.

Trenutno sam u Francuskoj i video sam objavu na Gaginim društvenim mrežama na kojoj je najavila da linija njenih „čistih, veganskih“ i „rodno neutralnih“ proizvoda 26. marta stiže širom Evrope – ne baš, u pitanju su Italija, Nemačka, Poljska, Grčka,  Španija, Portugal, Švajcarska, Češka i naravno Francuska.

PROČITAJTE JOŠ

I s obzirom na to da sam njen veliki fan, i da iako moja generacija gotovo nikada nije imala CD plejer i pustila ga kako bi slušala muziku, već sve pesme i albume preslušavamo putem striminga, poput malog deteta skupljam skoro sve što objavi, tako da je za mene bilo sasvim logično i da nazovem lokalnu prodavnicu šminke i pitam ih da li je „Haus Labs“ stigao kod njih – iako nisam fan šminke, ne šminkam se i to nije moj fazon.

Simpatično mi je što je prodavačica na lošem engleskom preko telefona rekla da „požurim“, jer je „šminka danas došla i samo što nije nestala sa rafova“.

Foto:Pero Jovović/Nova.rs

Trebalo mi je nepunih deset minuta da stignem do prodavnice, više da bih fotografisao šta se nalazi u radnji i kupio nešto – tek da imam, ali na moje veliko iznenađenje – prodavnica je zaista bila gotovo prazna. Zatekao sam prazne rafove i kiseli osmeh prodavačica koje su mi rekle da će ih ponovo napuniti, ali da moraju da dobiju još šminke iz magacina.

Zašto baš Lejdi Gaga – osim što sam njen ogroman fan?

Za razliku od svojih koleginica koje su tokom proteklih godina objavljivale vrlo uspešne linije šminke i proizvoda, Lejdi Gaga je odlučila da svoju šminku reklamira kao „čistu“, „vegansku“ i „rodno neutralnu“, pozirajući na fotografijama i sa muškarcima i sa ženama, bacajući akcenat na trans žene i trans muškarce, ili na rodno neutralne osobe koje se izjašnjavaju kao „treći“ pol.

Foto:Pero Jovović/Nova.rs

Takođe, šminku je reklamirala i kao mogućnost da „istaknete svoj karakter“, crtajući sebe po licu i koristeći svoje proizvode da se kostimira uz čudnjikave modne komade koje inače nosi.

Tako da – Gagina šminka može da se koristi kao regularna šminka za izlaske, poslovne prilike ili svakodnevne varijante, ali je marketing fokusiran na nešto drugo. Zato je tokom lansiranja svojih proizvoda u Evropi snimila i video sa transrodnom šminkerkom Niki Tutorijals, sa kojom je snimala video i 2019. godine kada je prvi put lansirala svoju šminku u SAD.

Foto:Pero Jovović/Nova.rs

Domaćoj javnosti je Niki možda poznatija kao voditeljka Evrovizije 2020. godine.

Širom Evrope je izabrala dreg kraljice i trans muškarce i žene, mahom trans influensere, koji su bili na žurkama lansiranja proizvoda i vodile program u različitim lancima šminke širom gore navedenih zemalja.

Velika grupa fanova, ali i to što je marketingom posebno targetirala LGBTQ+ populaciju, učinila je njenu šminku najprodavanijom tokom jučerašnjeg dana – barem u prodavnici u Strazburu, gde su rafovi bili prazni već oko 16 časova popodne – šminka je stigla par sati ranije.

Foto:Pero Jovović/Nova.rs

Kako sam već naveo, s obzirom na to da sam Gagin veliki fan, par proizvoda iz njene kolekcije šminke sam  već dobio na poklon pre oko godinu dana i tada sam ih prvi put samostalno isprobao – a moram da priznam i da sam iskoristio priliku da probam par proizvoda u lokalnoj prodavnici u Francuskoj, jer iako u tom trenutku niste mogli da ih kupite, mogli ste da isprobate testere ispred ogledala.

U šminku se ne razumem gotovo uopšte – i jedva da raspoznajem koji proizvod čemu služi, ali mi se dopada stakleno prozirno pakovanje tečnog pudera u različitim nijansama, kao i olovke za koje piše da se mogu koristiti za oslikavanje očiju, usta i slično.

Proizvodi su, rekao bih, skuplji nego drugi dostupni proizvodi, a dolaze i u malim pakovanjima – pa mi cene od 30 plus evra za olovku do 50 evra za mini tečni puder ne deluju kao razumne u ovoj ekonomiji. Ali, u pitanju je Lejdi Gaga, tako da je valjda u redu?

Sve u svemu, kao neko ko obožava Lejdi Gagu, a ko inače ne koristi šminku, dao bih svoju preporuku za ove proizvode. Ako ste ipak muškarac ili žena, ili rodno neutralna osoba koja obožava da se šminka i ima više iskustva u tome, izbor i procena je na vama.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare