Iako se karijere nekadašnjih pop ikona poput Britni Spirs i Kristine Agilere, Džastina Timberlejka i drugih umnogome razlikuju u poređenju sa novom generacijom pop idola kao što su Selena Gomez, Demi Lovato, Arijana Grande i Majli Sajrus, ipak postoji vrsta obrasca na njihovom putu ka tronu koji se ponavlja.
Sajt TeenStar objavio je osam koraka putem kojih idu sve pop ikone, očigledno nevezano za soba u kome se stvaraju.
Učešće u dečjem šou programu
Mnogih pop zvezda se uglavnom sećamo iz Diznijevih talent šou programa ili serija, a kako je popularnost sličnih TV formata odnedavno zavredila pažnju i domaće publike, ne bi bilo iznenađujuće da se sličan obrazac primeni i kod nas.
Kontrolisani početak karijere
Kada određena kuća stane iza tebe i uloži milione da te vine u zvezde, sasvim je jasno da se ne pitaš mnogo oko toga šta ćeš pevati, pričati ili obući. Gotovo sve pop senzacije su tokom karijere imale ovo iskustvo, a mnogi su se kasnije i odrekli svojih početaka ili su se sa pomešanim osećajem simpatije i stida prisetile ovog perioda.
Publici je neodoljivo primamljiva činjenica da tek treba da upozna ličnost koja se zapravo krije iza proizvoda koji joj plasira određena produkcijska kuća. Majli Sajrus je tako, na primer, pričala o tome kako su joj čelnici „Dizni“ kanala povadili sve zube kada je imala 12 godina i stavili veštačke kako bi imala savršen osmeh. Osim toga, nije glumila samo u seriji „Hannah Montana“, nego je učila napamet i odgovore na pitanja vezana za njen navodni privatni život koja će joj novinari postavljati u intervjuima.
„Nakon pola dana pred kamerama vraćala sam se kući, ležala u svojoj sobi i nisam znala ko sam jer sam konstantno glumila da sam neko drugi“, izjavila je Majli jednom prilikom.
Dobra devojka postaje loša
Kada vas gotovo ceo svet percipira kao uglađenu tinejdžerku, dovoljno je da vas jednom fotografišu sa pivom u rukama i osvanućete na naslovnim stranama svih novina.
Čudno je kako imamo različita merila za sebe i zvezde, pa tako sve ono što uradi jedan prosečan tinejdžer nije dozvoljeno pop zvezdi, inače će je proglasiti posrnulom. I najmanji dekolte će biti osuđen kao pokušaj devojčice da igra na kartu seksualnosti.
Koliko ne puštamo zvezde da odrastu govori i činjenica da su slični komentari pratili Selenu Gomez i kada je imala 22 godine. Ipak, sve i ako dobra devojka zaista postane loša, negde je potpuno razumljiv taj bunt osobe koja je bila kontrolisana najveći deo svog života.
Najekstremniji je, svakako, slučaj Kristine Agilere, koja je iz simpatičnih rolki i farmerki sa dubokim strukom preko noći prešla u kostime od lateksa ili kože koji su više otkrivali nego skrivali.
Povratak posrnule pop princeze
Lejdi Gaga je jednom prilikom izjavila kako mediji stvaraju zvezde samo kako bi mogli da uživaju u njihovom padu, a svedoci smo toga da je sedma sila besomučno razvlačila po blatu sve velike zvezde.
Majkl Džekson je, i pored nikada dokazane krivice, unapred osuđen od strane medija kao pedofil, preko noći od najslavnije osobe na svetu postao najomraženija.
Ne treba zaboraviti i višemesečno dokumentovanje nervnog sloma Britni Spirs. Međutim, kada se posrnula zvezda vrati na svoj tron, ona ostaje ime koje ćemo pamtiti zauvek.
Veza sa drugim slavnim pop pevačem
Nikad ne očekujemo da srce pop zvezde osvoji neki „obični“ smrtnik, a najviše pompe izazove veza dve velike zvezde, što njihovu popularnost praktično udvostruči.
Čak i nakon raskida (koji obećava tri puta više naslovnih strana nego što su imali tokom veze), mediji i publika godinama ne gube interesovanje za njihov odnos.
Na sve to treba dodati pesme otpevane nakon raskida (jer ništa ne stvara toliko dirljive numere nego slomljeno srce) kao što su „Everytime“ Britni Spirs, „Cry me a river“ Džastina Timberlejka, „Heart wants what it wants“ Selene Gomez, cela diskografija Tejlor Svift…
Blizak odnos sa fanovima
Vreme diva koje na obožavaoce gledaju kao na niža bića koja ne smeju da ih dotaknu je odavno prošlo, a današnje doba pokazuje da što su nam zvezde bliže i sličnije nama, to ih više volimo.
Posebno je ekspanzijom društvenih mreža postala praksa da zvezde komuniciraju sa svojim fanovima.
Humanitarni rad
Mnogi optužuju zvezde da igraju na ovu kartu kako bi dobili dodatne poene kod publike. Možda je i tako, ali dok god se leče bolesna deca, grade škole i pomažu nerazvijena područja, ne bi trebalo osuđivati njihovo dobročinstvo.
Drastična promena imidža
Dok su u ranijim decenijama pop izvođači težili tome da pronađu svoj zaštitni znak i nešto po čemu će ih pamtiti do kraja života, nova generacija zvezda se trudi da iznova „izmisli“ sebe i svake godine nametne neki novi trend. Obično se imidž menja sa svakim novim albumom, ili u slučaju Rijane, sa svakim novim spotom.
Najdalje je u ovome ipak otišla Lejdi, koja je u avion u jednom gradu ušla sa dugom plavom kosom, a nakon nekoliko sati su je paparaci na aerodromu drugog grada fotkali sa pink kosom do ramena.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.